خبرهای داغ:
مشاور ارشد سرمایه‌ گذاری صنایع دریایی فاش کرد

پنهان‌کاری کشتیرانی در امضای قرارداد با هیوندای

عضو هیئت مدیره انجمن هیدروگرافی و آبنگاری با اشاره به وجود ابهامات متعدد در قرارداد کشتیرانی و هیوندای خواستار انتشار متن این قرارداد شد و گفت: مبلغ قرارداد ۱۰ فروند کشتی قطعا ۶۵۰ میلیون دلار نیست و حداقل بالای ۱.۵ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۸۷۹۰۵۴۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرحسین مزینی فر با اشاره به امضای قرارداد خرید 10 فروند کشتی بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندای کره‌جنوبی اظهار کرد:‌یکی از ایراداتی که به این قرارداد وارد است مبلغ آن است؛ رقم واقعی این قرارداد به طور قطع 650 میلیون دلار نیست و بالای 1.5 میلیارد دلار است.

وی با طرح این پرسش که مشخص نیست چرا مدیران کشتیرانی رقم واقعی قرارداد را اعلام نمی‌کنند، تصریح کرد:‌ تمام قیمت‌‌ها را داریم مشکل اینجاست چرا امضای این قرارداد در سکوت خبری انجام شد و چند روز پیش از اعلام آن توسط کشتیرانی، رسانه‌های خارجی آنرا منتشر کرده بودند.

وی با طرح این پرسش که چرا از طریق مسئولان داخلی در این‌باره اطلاع‌رسانی نشد، افزود:‌جامعه دریایی و کارشناسان ایرانی، کوچک نیستند در این بخش انجمن کشتی‌سازان، انجمن مهندسی دریایی و... داریم که می‌توانستند قبل از امضای قرارداد، نظرات کارشناسی خود را در رابطه با آن اعلام می‌کردند که قطعا به نفع ایران بود.

مشاور ارشد سرمایه‌گذاری صنایع دریایی با تاکید بر این‌که متن قرارداد کشتیرانی با هیوندای به طور کامل منتشر نشده و به همین دلیل نمی‌توان ارزیابی درستی از آن داشت، اظهار کرد:‌ کشتی‌سازان ایرانی از جمله ایزوایکو و صدرا توان طراحی کشتی‌های کانتینری مگاسایز را دارند.

مزینی‌فر با انتقاد از این‌که در کشور تنها منافع شرکت‌ها را می‌بینیم و دید ملی و فراملی نداریم، گفت:‌قطعا ساخت این 10 فروند کشتی با تزریق یک و نیم میلیارد دلار متحول می‌شد.

وی بیان کرد:‌ حجم اشتغالزایی کشتی‌سازی در کشور 1000 برابر خودروسازی است و قابلیت ایجاد بازار کار بسیار گسترده‌ای را دارد چراکه صنایع بسیاری از جمله الکترونیک،‌شیمیایی، خانگی و... را درگیر می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار