وی بیان کرد: دولت باید برای ادامه خط یک 150 میلیارد تومان بودجه میداد اما تنها حدود 30 میلیارد تومان کوپن داده است.
شهردار شیراز گفت: با وضعیت موجود تا به امروز کار عمران و ساخت و ساز در قطار شهری شیراز متوقف نشده و براساس برنامهزمانبندی برخی ایستگاهها جلو است.آمادهایم تمام امور عمرانی خط یک را به پایان برسانیم اما دغدغه ما این است برای خرید واگن پول نقد که باید یورو باشد نداریم.
وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی متروی شیراز در خط یک واگن است خاطرنشان کرد: شهرداری 5 واگن را را با هزینه و اعتبار خود خریداری کرده اما علاوه بر آن تجیهزاتی دیگر نیاز است که نمیتوانیم خودمان تهیه کنیم و نیازمند کمک هستیم.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز همواره سهم خود را برای قطار شهری پرداخت کرده و به نوعی نیز قطار شهری به شهرداری بدهکار است خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود شهرداری شیراز آماده است تعدادی از طرحها را به شورا آورده و اعتبار این طرحها را به قطار شهری اختصاص داده تا قطار شهری به بهرهبرداری برسد.
وی در پاسخ به برخی انتقادها در مورد پرداخت نکردن سهمیه شهرداری برای متروی شیراز خاطرنشان کرد: در این موضوع، هنوز صورت حسابهای شهرداری به طور کامل بررسی نشده اما معتقدیم که شهرداری شیراز بیش از سهم خود هزینه کرده است.
به گزارش تسنیم، در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، به بیان دیدگاه خود در مورد آخرین وضعیت متروی شیراز پرداخته و خواستار تخصیص اعتبار و تسریع در افتتاح متروی شیراز در خط یک شدند.