با حضور نخبگان، بسیجیان، مسئولین و اقشار مختلف مردم دومین مجمع فصلی اقشار بسیج شهرستان کوثر درسال 1395 تشکیل شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۰۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در ابتدای این مراسم سرهنگ دوم بیژن راعی، فرمانده سپاه کوثر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به رسالت مجمع بسیج شهرستان کوثر گفت: مجمع بسیج بزرگترین جمع نخبگان، صاحب‌نظران و ایده پردازان در هر شهرستان بوده که دارای ارکان مختلفی است.

سرهنگ راعی اظهار داشت: این مجمع با همکاری صاحبنظران و دلسوزان متعهد انقلابی برای رشد و ارتقای وضعیت شهرستان ها تشکیل شده تا به عنوان یک اتاق فکر و با استفاده از فکر جمعی، بسترهای لازم را برای ارتقای معنویت در شهرستان ها فراهم شود.

وی گفت: بسیج شهرستان کوثر دستاوردهای ارزشمندی در زمینه محرومیت زدایی، اشتغالزایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری داشته است که نیاز به حمایت مسئولین برای تحقق بیشتر اهداف و همچنین احقاق امر مهم اشتغالزایی و کارآفرینی است.

نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان کوثر ابراز کرد: نیروی مقاوم، ارزشمند و مردمی بسیج در ماه های گذشت (هفته بسیج) توانست بیشتر کمبود ها را جبران و دستاورد هایی را که می توانست طی سالهای گذشته احیا شود را به وجود آورد.

فرمانده سپاه کوثر عملی ساختن اقتصاد مقاومتی در ایام الله دهه مبارک فجر را بر مبنای تعالیم و اصول اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سالها پیش که رهبر انقلاب دغدغه اقتصاد مقاومتی و عمل به این امر را در ایران اسلامی داشتند گام برداشته و امروزه که سال اقدام و عمل از سوی ایشان اعلام شده است بیش از پیش متفکر به نقطه اوج رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج در سالهای گذشته با هدف حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و سرمایه ایرانی اقدامات شایسته ای انجام داده است امسال با انرژی بیشتری اینکار را انجام داده و شعار سال 95 را در عرصه های اقتصادی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و ... احیا ساختیم.

راعی خاطر نشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی در محور های حمایت از بخش دامداری و کشاورزی، صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی، خدمات و گردشگری، صنعتی و دیگر عرصه های چند گانه در سطح شهرستان کوثر توسط سپاه و بسیج پیگیری شده و ماحصل این اقدامات با جذب حدود 3 میلیارد تومان در سالهای 94 و 95 روبرو است که با این اقدامات صورت گرفته برای 100 نفر نیز در سطح شهر و روستاها اشتغالزایی شده است.

فرمانده سپاه کوثر در ادامه به ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب توانستیم از ظرفیت آب و خاک شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان اردبیل با بالا رفتن راندمان بهره وری دراین بخش استفاده کنیم و برای اولین با در حوزه اقتصاد مقاومتی کشت زعفران را در مناطق روستایی این شهرستان انجام دهیم.

وی در بخش بحث صنعت نیز گفت: شهرستان کوثر به دلیل وجود امکاناتی نظیرآب، برق و گاز در کنار سد گیوی، رودخانه خروشان قزل اوزن و ...می تواند در بحث راه اندازی صنایع تبدیلی و بقیه صنایع در استان پیشرو باشد؛ چرا که هم اکنون تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سپاه کوثر برای عموم مردم ارائه می شود.

سرهنگ دوم پاسدار راعی در پایان ابراز کرد: مسئولان بایستی با توجه به امکانات موجود و ارائه ایده به راه اندازی واحدهای کوچک صنعتی و خدماتی در شهرستان کمک کنند در ادامه سپاه پاسداران و بسیج هم در کنار دیگر دستگاههای خدمات رسان ضمن ارائه خدمت به مردم این منطقه اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

لازم به ذکر است که اعضای مجمع بسیج در حوزه های علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهکارها و ایده های لازم را ارائه کردند.

ارسال نظرات