در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری؛

شوریده سَر «شهید محسن حججی» رونمایی شد

تابلو نقاشی شوریده سَر «شهید محسن حججی» اثری از محمدعلی نادری در نگاه خانه سوره حوزه هنری، رونمایی ‌شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۴۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، تابلو نقاشی شهید مدافع حرم «محسن حججی» اثری از محمدعلی نادری با حضور «فاضل نظری»، «کوروش زارعی»، «سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» و «ناصر فیض»، بعد از ظهر امروز (دوشنبه 6 شهریور) در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری رونمایی شد.

«محمدعلی نادری» خالق این اثر هنری در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس درباره چگونگی خلق این اثر، اظهار داشت: شهادت حججی، مظلومیت را به واقع نشان داد و برای من به‌عنوان کسی که سال‌ها روضه امام حسین(ع) را شنیده بودم، نمادی از واقعه کربلا را متصور ساخت.

وی نحوه شهادت محسن حججی را مهمترین دلیل برای به تصویر کشیدن این تابلوی نقاشی دانست و گفت: نحوه شهادت ایشان ما را تحت تاثیر قرار داد. بنده نیز مانند هنرمندانی که سعی دارند به‌روز و در مقابل اتفاقات پیرامونی حساس باشند سعی کردم ادای دینی به شهدای مدافع حرم داشته باشم.

این هنرمند کشورمان افزود: شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم، حق بزرگی بر گردن آحاد جامعه دارند. کسانی که به زندگی روزمره می‌پردازند، باید نسبت به آن‌ها ادای دین کنند.

نادری ادامه داد: «شوریده سر»؛ نام این اثر هنری است. که با ذغال و رنگ‌های زرد و سرخ کار شده است. من تلاش کردم داستان اصلی شهادت ایشان را در کنار اصل تصویر نمایش دهم و کمی از موضوع اسارت دور شوم و بر صلابت ایشان تاکید داشته باشم.

وی اظهار داشت: هر کسی بر اساس تاثیری که از جامعه می‌پذیرد به موضوعات می‌پرداد و اثر هنری خلق می‌کند. من نیز به عنوان یک بوشهری که مردم آن سابقه‌ زیادی در مقاومت و ایثار دارند به این حوزه علاقمند هستم.

شوریده سَر «شهید محسن حججی» رونمایی شد

این هنرمند کشورمان تصریح کرد: برای خلق این تابلو از هنرمندانی چون «حسن روح‌الامین» و «سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» درس گرفتم. امروز به دلیل استقبال از هنرمندان گمنام شهرستانی، در بحث هنر کشور جهادی در حال شکل گرفتن است.

 شوریده سَر «شهید محسن حججی» رونمایی شد

در ادامه این مراسم نمایشگاه «کرشمه‌های قلم»، مجموعه آثار خط استادان صداقت جباری، حمید عجمی، حسین غلامی، مسعود صالحی، محمدسعید نقاشیان، حشمت نوروزی و علیرضا امین‌مقدم در نگارخانه زنده یاد ابوالفضل عالی، گشایش یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار