مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه همایش فرهنگی هنری استانی " اشکواره حسینی " در بخش های فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس و سرود و تواشیح با موضوع امام‌ حسین (ع) و مدافعان حرم از 6 آبان در آمل آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۷۴۴۸۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه همایش فرهنگی هنری استانی "  اشکواره حسینی " در بخش های فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس و سرود و تواشیح با موضوع امام‌ حسین (ع) و مدافعان حرم از 6 آبان در آمل آغاز شد گفت: حدود 5 هزار هنرمند مازندرانی ، بیش از 8 هزار اثر فرهنگی و هنری را به دبیرخانه همایش ارسال کردند و در پایان برترین های هر بخش با نظر هیات داوران انتخاب و تجلیل شدند.
حسین جوادی افزود: بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه همایش مربوط به بخش شعر با 2 هزار و 100 قطعه شعر بومی و کلاسیک بوده و بخش های عکس با هزار و 980 قطعه و سرود و تواشیح، نمایش خیابانی و فیلم های کوتاه و مستند در مکان های بعدی قرار داشتند.
مسئول برگزاری نخستین همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی گفت: همه آثار در سالن های تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز دانشگاهی، مدارس، نگارخانه های فرهنگی و هنری و نیز در قالب نمایش های خیابانی در معرض تماشای عموم قرار گرفت.
حسین جوادی با اشاره به اینکه از حدود چهار  ماه قبل دبیرخانه این اشکواره در شهرستان آمل تشکیل شد و آثار ارسال شده (همه بخش ها) بیش از پیش بینی های انجام شده بود افزود: با وجود استانی بودن همایش، هنرمندان زیادی از استان های مختلف کشور مانند سمنان، تهران، گیلان، گلستان ، خوزستان و کردستان آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند.
مسئول برگزاری همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی، انتقال فرهنگ ناب عاشورایی و نیز مکتب حسینی در قالب آثار هنری برای تاثیرگذاری بیشتر بر مردم را از مهمترین هدف برگزای این همایش اعلام کرد و گفت: در بخش شعر فارسی دادیار حامدی از ساری، سجاد کاویانپور از نور به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آورده و بهمن فاطمی از تنکابن و کاظم ذبیحی از آمل بطور مشترک سوم شدند.
حسین جوادی با بیان اینکه در بخش شعر بومی داریوش محمودی از نوشهر، معصومه رمضانی از محمودآباد و محمود پولادی از آمل به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند افزود: در بخش عکس این اشکواره با موضوع عاشورا، ابراهیم فلاح از ساری، امیرحسین حیاتی از بهشهر و زهره لک از بابلسر و محمدرضا پیمان از نوشهر مقام های اول تا سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.
مسئول برگزاری همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی با اشاره به اینکه در بخش عکس های مربوط به مدافعان حرم، تندیس ویژه اشکواره و جایزه نقدی به بهروز خسروی از آمل (نفر نخست) اهداء و مجتبی محمدی نیا از بهشهر و علی اکبر رمضان نتاج مقری از بابلسر به عنوان نفرهای دوم و سوم تجلیل شدند گفت: در بخش سرود مدرسه جهان تربیت، مدرسه استعدادهای نوین مقام های اول و دوم را از آن خود کرده و سه مقام سومی مشترک این بخش نیز به مدرسه طلوع، پیشتازان کامپیوتر دختر و مدرسه شاهد تعلق گرفت.
حسین جوادی افزود: در بخش فیلم محمدعلی هاشمی از بابل برای فیلم روز دهم، مهدی وحیدی از ساری برای فیلم من و نرگس و سعید نجاتی برای فیلم بی بی بعنوان نفرهای اول تا سوم مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین در بخش تئاتر نیز هیات داوران، صاحبان دو اثر اول محرم به کارگردانی بابک غلامی از اراک و نمایش فریاد آخر به کارگردانی محمد صادقی از آمل را شایسته تجلیل و دریافت تندیس ویژه این جشنواره دانستند.
مسئول برگزاری نخستین همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی گفت: با اعلام دست اندرکاران همایش، دومین دوره این اشکواره، شهریور سال 98 و همزمان با آغاز ماه محرم برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها