کیلومتر‌ها فاصله با مرکز ژن‌های خوب، نخبگان و فرهیختگانی هستند که در استان‌های محروم با استفاده از توان تخصصی خود مشغول به خدمت شده اند و در کنار آن هم برای پیشرفت کارشان به ایده پردازی و اختراع می‌پردازند.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۰۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج این روز‌ها خبر استخدام اتوبوسی بنفشی‌ها خبر داغ فضای مجازی و رسانه‌های داخلی کشور بود، خبری که حکایت از بکارگیری و استخدام برخی ژن‌های خوب بدون هیچگونه تجربه در جا‌های خوب برای تضمین آینده حکایت دارد.

اما کیلومتر‌ها فاصله با مرکز ژن‌های خوب، نخبگان و فرهیختگانی هستند که در استان‌های محروم با استفاده از توان تخصصی خود مشغول به خدمت شده اند و در کنار آن هم برای پیشرفت کارشان به ایده پردازی و اختراع می‌پردازند.

سید حامد زمانی آتش نشان نخبه دیار گروس از آن صد‌ها جوان فرهیخته دیار گروس است که این روز‌ها نامش به خوبی در بین ایده پردازان و مخترعین می‌درخشد.

این جوان نخبه بیجاری شرکت کننده مرکز نوآوری شهرستان بیجار در جشنواره ایده‌های برتر جهاد دانشگاهی استان کردستان از نظر هیئت داوران ویژه جشنواره به افتخار پیوستن به ۲ طرح برتر استان کردستان نائل و جز اعضای باشگاه سه طرح برگزیده شد.

برای آشنایی بیشتر با این جوان نخبه با وی به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را به طور کامل برای خوانندگان ما معرفی بفرمائید؟

بنده سید حامد زمانی هستم کارشناسی فرماندهی ومدیریت در عملیات‌های حریق وحوادث واحد آتش نشانی بیجار، در سال ۹۱ طی آزمون‌های کتبی، عملی آمادگی جسمانی، مصاحبه و گزینش به جهت استخدام در آتش نشانی جذب و به طور رسمی از سال ۹۳ مشغول به خدمت شدم.

این نکته را هم بیان کنم که کارشناسی ارشد همین رشته را هم میخواندم، اما به دلیل شرایط کاری از ادامه آن منصرف شدم و امیدوارم در آینده فرصت ادامه تحصیلات تکمیلی را نیز داشته باشم.

آقای زمانی در یک جمله آتش نشانی را تعریف کنید؟

آتش نشانی، مجموعه‌ای از افراد با مهارت‌های فردی فوق العاده، با انگیزه، فداکار و باهوش است و افراد باید مهارت کار با تجهیزاتی که گا‌ها استثنایی و متناسب با رفع مشکل عملیات‌ها هستند را داشته باشند و نیاز به قدرت تصمیم گیری استثنایی در موقعیت‌های مختلف دارد.

در خصوص ویژگی اختراع خود برای خوانندگان ما بیشتر توضیح دهید؟

تفاوت ساختار ساخت وساز شهری در حال حاضر باعث تفاوت نوع حریق‌ها با گذشته شده، حریقی که مد نظر بنده بود حریق طبقات و پارکینگ‌های منفی بود، که با استفاده از نازلی خاص برای این نوع آتش سوزی برای اطفای آن ایده پردازی نمودم و قطعه مرتبط را طراحی کرده و نمونه اولیه آن را نیز ساختم.

ویژگی منحصر به فرد اختراع شما چیست؟

ویژگی این نازل این است که بدون نیاز به ورود آتش نشان به محدوده حریق، در دو مرحله به آتش حمله ور می‌شود.

استقبال مسئولان از طرح شما چگونه است و برای تولید آن چه اقداماتی نیاز است؟

با وجود اینکه طرح‌های مختلفی برای صیانت از جان و مال مردم در ذهن دارم و بسیاری از آن طرح‌ها را با ساخت وحتی نوع خاصی از آموزش مرتفع کردم، اما نیازمند حمایت‌های بیشتر می‌باشم تا بتوانم به بهترین نحو آن‌ها را به منصه ظهور برسانم.

این را هم ذکر کنم بنده به جهت آموزش پرسنل آتش نشانی در نقاط مختلف کشور دعوت می‌شوم و در صورت داشتن مرخصی و با هزینه خودم برای ارتقای پرسنل آتش نشانی کشورم به این نقاط سفر نمودم، و حتی در زمینه تالیف کتاب برای کودکان وحتی آموزش‌های مردمی که لازم نیز هست، طرح‌های مختلفی دارم که خواستار حمایت برای از سرگیری این ایده‌ها و طرح‌ها می‌باشم

در زمینه شارژ انواع کپسول‌های آتش نشانی بدون هزینه خاصی باز پیشنهاداتی دارم که می‌تواند کمک حال درآمد واحد آتش نشانی و شهرداری باشد.

در مورد اجرای مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی در بیجار که در استان و حتی منطقه، افتخار آفرین باشد نیز طرح‌هایی دارم که بدون بار مالی خاصی موجب شکوفایی شود که اگر مسئولان مشتاق باشند دریغ نخواهم ورزید و حتی در زمینه ساخت و تولید تجهیزات و قطعات آتش نشانی و فروش آن‌ها و تاسیس مرکزی به جهت تعمیرات و حل مشکل آتش نشانی‌های استان و منطقه نیز ایده‌هایی دارم که باز به خواست و تصمیم مسئولان برای اجرایی کردن شان نیازمندم.

مهمترین مشکل واحد آتش نشانی شهرستان بیجار چیست؟

در آتش نشانی بیجار نیازمند برخی به روز رسانی‌های فنی و تکنولوژیک هستیم تا با یاری همکاران عزیزمان در خدمت رسانی موفق‌تر باشیم.

تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره شما از دوران خدمتتان؟

هر لحظه در آتش نشانی خدمت کردن را عنایت خدا می‌دانم، تلخ‌ترین خاطرات مربوط به خدایی ناکرده دیدن خسارت احتمالی شهروندان در حوادث و شیرین‌ترین خاطرات هم مربوط به کمک به همشهریان در وقایع و دیدن آرامش آنهاست.

سخن پایانی آتش نشان جوان مبتکر و مخترع بیجاری؟

تمام امید و آرزویم ماندن و خدمت کردن و رشد شهرستان است هر چند که در این مسیر ناملایمتی‌ها و سختی‌هایی وجود داشته، اما تا کنون با تمام وجود با همکارانمان تمام تلاش خود را معطوف داشته ایم، اما از مسئولان عزیز خواهشمندم برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان و افت شاخص‌های توسعه انسانی از طرح‌های نوآورانه و پیشنهادات کارشناسی استقبال کنند، ما برای ارتقای سطح کیفیت زندگی در شهرمان به کمک هم نیاز داریم و باید با شوق و انگیزه به یکدیگر کمک نماییم.

در پایان باید از همکارانم در مرکز نوآوری بیجار و آقای جمشیدپور مدیر این مرکز به سبب تلاش‌ها و کمک هایشان تشکر کنم.
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات