خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از 5 تن انواع مواد مخدر طی 9 ماه امسال در استان همدان خبر داد و گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از یک هزار و 600 طرح عملیاتی در قالب پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادین با اولویت معتادین متجاهر انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۰۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

کشف 5 تن مواد مخدر در همدان به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اشاره به وجود امنیت پایدار در کشور اظهار کرد:  کشور ما جزء امن ترین کشورهای دنیا است و استان همدان در سطح کشور جزو سه استان  برتر در حوزه امنیت است.

وی در تشریح عملکرد 9 ماه اخیر نیروی انتظامی استان همدان به ماموریت‌های مبارزه با مواد مخدر، طرح‌های پاکسازی، کاهش تصادفات فوتی، مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و اشراف اطلاعاتی و برخوردهای پلیس در فضای مجازی به عنوان اولویت‌های مهم این نهاد در سال جاری اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها توفیقات فراوانی حاصل شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان به انجام بیش از چند هزار طرح‌های عملیاتی در استان اشاره و بیان کرد: طی 9ماه سال جاری مردم بیش از 760 هزار با پلیس تماس گرفته‌اند که نشانه اعتماد و اطمینان مردم به پلیس و پیگیری مطالبات است.

وی از کشف بیش از 5 تن انواع مواد مخدر طی 9 ماه امسال در استان همدان خبر داد و بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از یک هزار و 600 طرح عملیاتی در قالب پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادین با اولویت معتادین متجاهر انجام شده که در این راستا بیش از 7 هزار نفر جمع‌آوری شدند که بخش عمده‌ای از آنها در کمپ‌ها و ماده 15و 16 قرار گرفته شده‌اند.

سردار کامرانی صالح  تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر یکی از موضوعات مهم ما عزم ملی، آموزش همگانی، دخیل بودن خانواده‌ها و مراکز علمی آموزشی است که تاثیر بسیاری در این امر خواهد داشت.

وی با تشریح  اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر  در حوزه پیشگیری اجتماعی،  به کسب رتبه دوم کشوری استان همدان در حوزه مقابله  اشاره و تصریح کرد: در حوزه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی علاوه بر ارائه مشاوره در معاونت اجتماعی، روسای کلانتری و پاسگاه‌ها،  پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در حوزه پیشگیری اجتماعی  تلاش‌های بسیاری داشته و مشاورینی  را، راه‌اندازی کرده است.

* افزایش 15درصدی کشفیات و انهدام باندها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا

فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش 15درصدی کشفیات و انهدام باندها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا طی 9 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ارزش کالاهای کشف شده بیش از 160 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه طی 9ماهه سال جاری 120میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان  صورت گرفته است، عنوان کرد: با وجود اینکه تردد در محورهای مواصلاتی 21 تا 25 درصد افزایش یافته، خوشبختانه در حوزه درون شهری چهار درصد و در حوزه برون شهری 14 درصد تصادفات فوتی کاهش یافته به گونه‌ای که در حوزه برون شهری 40 نفر در اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

سردار کامرانی صالح بر ضرورت آگاه‌سازی و آموزش افراد در راستای کاهش تصادفات فوتی  تاکید و اظهار کرد:  با توجه به اینکه در سطح کشور بیش از 16هزار نفر در اثر تصادفات جان خود ار از دست داده‌اند بنابراین باید با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه  انضباطی - اجتماعی تصادفات فوتی را کاهش داد چراکه هزینه مادی و معنوی این تصادفات بسیار بالا است  که این امر نیازمند یک عزم ملی است.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در  حوزه ارتباطات و تعامل مردمی، به 24هزار تماس تلفنی مردمی با سامانه 197 اشاره و عنوان کرد:  بیش از یک هزار و 200 نفر ملاقات مردمی نیز به صورت چهره به چهره در راستای پاسخ به مشکلات و مطالبات صورت گرفته به طوری که تا حد مقدور نسبت به حل مشکلات آنها تلاش شده است.

* تشکیل بیش از 500 پرونده در حوزه فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان همدان از تشکیل بیش از 500 پرونده در حوزه فضای مجازی طی 9 ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که با توجه به تبلیغات در حوزه فضازی مجازی نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی هستیم و باید با اقدامات پیشگیرانه آسیب‌ها را کاهش داد.

وی به آموزش بیش از 300 هزار نفر در رابطه با اقدامات پیشگیری اجتماعی  در استان طی 9 ماه اخیر اشاره و بیان کرد: این آموزش‌ها در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی  از طریق پلیس‌های تخصصی و معاونت اجتماعی در مساجد و مدارس انجام شد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه برای  3 هزار و500 شکایت در کلانتری‌ها از طریق مشاوره، اطلاع‌رسانی و آگاه‌رسانی مشکل حل و پرونده برای ارسال به مراجع قضایی تشکیل نشده است، افزود: در حوزه اماکن عمومی، گذرنامه، تعویض پلاک و حوزه نظام وظیفه بیش از 120 هزار خدمات توسط پلیس به شهروندان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ابلاغ، اوراق قضایی و احکام بیش از 100 هزار ابلاغیات واحکام بوده که پلیس در راستای خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف که جنبه‌های عمومی و خدمات‌رسانی دارد به شهروندان ارائه کرده که در جایی هم ثبت و ضبط نمی‌شود.

*بیش از 200 نفر از سارقان حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شده‌اند

فرمانده انتظامی استان همدان از کاهش 16 درصدی جرایم خشن در حوزه مبارزه با سرقت خبر داد و تاکید  کرد:  باندهای متعددی در حوزه سارقین منازل، خودرو و سایر وسایل با اقدامات و پیگیری‌های خوب انتظامی و آگاهی کشف و ضبط شده و در این راستا بیش از 200 نفر از سارقان حرفه‌ای شناسایی و دستگیر و باندهای انها متلاشی شده است ضمن اینکه شرایط تورم و اقتصاد کشور بر موضوع سرقت اثر بسیاری گذاشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقتدر، عادل و هوشمند بودن پلیس در دیدار اخیر ایشان با فرماندهان انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه ما در حوزه ارتقای امنیت اجتماعی اقدامات بسیار شایسته را انجام داده ایم؛ اگر چه با اقدامات  شایسته مورد نیاز فاصله داریم و در حوزه فرهنگی به  کوشش همه جانبه و همکاری تمام دستگاه ها و مردم نیاز است.

سردار کامرانی صالح با اشاره به مشکلات امروز اقتصاد کشور به توطئه‌های دشمنان در راستای ضربه زدن به نظام و جریان 9 دی اشاره و بیان کرد: در 9دی سال گذشته و قبل دشمنان از آن سوء استفاده و موج سواری کردند و از 9 دی سال گذشته تا امسال همواره در فضای مجازی و سایر شبکه‌های معاند فراخوانی‌های متعدد برای مردم داشته که با وجود تمام مشکلات مردم متوجه این  امر شده‌اند که آنها دوستداران  کشور و ملت نیستند و دنبال این هستند که موج‌سواری کنند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: باید در امر فضای مجازی اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی  و بصیرت‌افزایی  دقت و تلاش لازم را داشته و با همت و تلاش مردم و همکاری و هماهنگی مدیران عالی در راستای حل مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم  تلاش شود تا بتوان از این شرایط به سلامتی عبور کنیم.

فرماندهی انتظامی استان همدان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی یادآور شد: در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب همان دشمنانی که در طول این 40 سال برای ضربه زدن به نظام و انقلاب تلاش کرده و به دنبال وقوع اتفاقات ناگوار بودند که البته تمام نقشه‌ها و تلاش‌های آنها نقش بر آب شد، امروز نیز به دنبال توطئه‌های متعدد هستند که باید با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد : مردم در 22 بهمن امسال حضور باشکوهی را خواهند داشت و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات