کسب رتبه اول رضایتمندی از خدمات پرستاری توسط مرکز آموزشی درمانی کوثر قزوین
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه تیموری مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مراسم روز پرستار این دانشگاه با اعلام این خبر، گفت: میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری، معیاری مهم برای ارزیابی کیفیت خدمات پرستاری است و اطلاعات مهمی را از نظر برآورده شدن نیازها، ارزش ها و انتظارات بیماران در اختیار ما قرار می دهد.
وی افزود:میزان رضایتمندی در مجموع بیمارستان های دانشگاهی به طور متوسط از 70.9 درصد در سال 1394 به 92.2 درصد در سال 1397 رسیده است.
چهار سال نظرسنجی از بیماران
به گفته تیموری، چهار سال است که اداره پرستاری دانشگاه، نحوه ارائه خدمات پرستاری را در قالب پرسشنامههایی در هر نیمسال ارزیابی میکند و موارد مورد ارزیابی، شامل آشنایی بیماران با قوانین بخش، آگاهی از اقدامات درمانی و مراقبت های پرستاری، نحوه استفاده از «نرس کال»، حفظ حریم خصوصی بیماران، رسیدگی به شکایات بیماران و آموزش های پس از مرخص شدن بیمار است.
ارتقا چشمگیر میزان رضایتمندی از خدمات پرستاری
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن تاکید بر ارتقا چشمگیر میزان رضایتمندی از خدمات پرستاری مراکز آموزشی – درمانی و بیمارستان های دانشگاه و نزدیکی نتایج هر یک به یکدیگر، گفت: در مرکز آموزشی - درمانی کوثر 98.8 درصد، بیمارستان امیرالمومنین (ع) بویین زهرا 93.5 درصد، مرکز آموزشی - درمانی ولایت 93.3 درصد، مرکز آموزشی - درمانی قدس 93 درصد، مرکز آموزشی - درمانی بوعلی سینا 92.3 درصد، بیمارستان «شفا» تاکستان 88.3 درصد و مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی 86.6 درصد، رضایتمندی از خدمات پرستاری وجود داشته است.
1010/پ3-/ب