فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان گفت: پیشتازی در میدان انقلاب با هدف کسب رضای خدا و ولایت پذیری بی چون و چرا دو مورد از شانزده شاخص مهم انقلابی گری مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۷۶۴۷۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده ناحیه سپاه شهرستان رفسنجان در جمع‌نمازگزاران نماز جمعه رفسنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: رهبری در دیدار با مردم قم در 19 دی 1394 بحث مهمی در جامعه طرح کرد تحت عنوان شناخت شاخصه های انقلابی گری در جامعه امروز؛ این مطلب از این جهت مهم است که برخی انقلابی گری را متاسفانه مترادف با تعصب گرایی و خشونت طلبی و گروهی به عنوان رفتارهای نسنجیده و اختلاف افکنی تلقی می کنند و باعث شده برخی با این مترادف سازی ها در جامعه منزوی شوند . 
وی بیان کرد: تعریف خاصی از یک فرد انقلابی وجود ندارد؛ بر اساس نوع مبارزه و نوع شرایط مبارزه انقلابی گری تعریفش فرق دارد قبل از انقلاب فردی انقلابی بود که درای شجاعت و راز داری باشد و شبنامه و اعلامیه امام راحل را توزیع می کرد در برحه ای که مبازرات هم این ششاخصه انقلابی علنی شد و با حضور در راهپیمایی وآتش زدن لاستیک اتومبیل و سینه سپر کردن در مقابل گلوله دشمن فرد انقلابی در صحنه خود را نشان می داد.
شاهرخی تصریح کرد: در مرحله تثبیت انقلاب اسلامی فردی را انقلابی معرفی می کنیم که دارای فهم مسائل و جریانات منحرف، حضور در سیر مسائل سیاسی انتخابات و آمادگی حضور در مسایل دفاع مقدس داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار با مردم قم شاخصه های فرد انقلابی را که از آن به عنوان شاخصه های ثابت در هر برحه از زمان یاد می شود نام بردند و تمام کسانی که در قبل و بعد از دروان دفاع مقدس ، در بحبوحه جنگ و در سایر برنامه ها در جامعه حضور دارند و 16 شاخصه ثابت فرد انقلابی دارد.
وی به دو موضوع از این شاخصه ها اشاره کرد و نگرش این افراد نسبت به موضوع دفاع مقدس را توضیح داد و گفت: اولین شاخصه فرد انقلابی این است که فرد مدعی پیشتازی اش در میدان با هدف کسب رضای خداست و هرجا احساس نیاز می کند بدون چون و چرا با هدف رضایت خدا گام بر می دارد.
وی ادامه داد: مقطعی داریم از بازه زمانی 31 شهریور 1359 تا خرداد 1360، که از جنگ به عنوان دوران دفاع مقدس یاد میکنیم ، بنی صدر که در امور کشور دخالت می کرد از ویژگیهای این فرد این بود که آشنایی به مسایل نظامی نداشت، بازبودن دست وی به عنوان یک رئیس جمهور نیاز بود که کمک کند به موضوع جنگ اما کمک نمی کرد، استفاده از مشاورین نالایق برای اداره کشور و عدم توجه به ظرفیت مردم در موضوع دفاع، ضعف مدیریت بنی صدر که موجب هدر رفتن تمام تجهیزات در دوران دفاع مقدس شد، طرز تفکر وی موجب شد که از سپاه و ارتش در این بحبوحه جنگ استفاده نشود و از همه بدتر اینکه اعتقادی به موضوع دفاع نداشت و جنگ را مسئله اول کشور نمی دانست، بنی صدر در 22 بهمن 1359 سخنرانی کرد و در آن بیان داشت که به جای اینکه به موضوع دفاع مقدس وجنگ بپردازد به تورم در جامعه باید پرداخت و تورم به 35 درصد رسیده ومنابع ارزی کشور 4 هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است و برای او مسئله جنگ اول نبود.
سرهنگ شاهرخی ادامه داد: موضوعی که در کنار بنی صدر خودنمایی می کرد وجود لیبرال هایی بود که از آنها مشاوره می گرفت و بر تفکرات او غالب شده بودند و فکر می کردند مردم پشتیبان آنها هستند اتفاق عجیبی افتاد که در 25 خرداد 1360 لیبرال ها یک راهپیمایی را ترتیب دادند و از مردم دعوت برای حضور ( به عنوان لایحه اعتراض به لایحه قصاص ) داشتند که با هوشیاری امام مردم به خیابان آمدند و این فتنه خاموش شد.
وی تصریح کرد: 5 روز بعد گروهک منافقین که از اول انقلاب سلاح های زیادی به دست آورده بودند با یک حرکت خیابانی و راهپیمایی برای حمایت از بنی صدر وارد خیابان ها شدند و شروع به قتل عام مردم انقلابی و پیروان خط امام شدند و برخی به شهادت رسیدند؛ در نهایت با فرار رجوی و بنی صدر فصل تازه ای از جنگ رقم خورد و تفکر حذف مردم و یا همان لیبرالی که بنی صدر به آن توجه می کرد دستاورد مهمی برای ملت ایران بود.
وی گفت: با حذف لیبرال ها دستاوردهای ما در سه زمینه جنگ زمینی، دریایی و هوایی به منصه ظهور رسید در زمینه جنگ زمینی که توسط تفکر لیبرالها جنگ کلاسیک بدون حضور سپاه و ارتش بود پس از برکناری بنی صدر و اوج گیری تفکر انقلابی چند اتفاق جالب در کشور رخ داد و اینکه رهبر خود فرمانده کل قوا شد و خودباوری در مردم به وجود آمد و جوانان با نگاه تکلیف شرعی به امام نگرش داشتند و پیام امام این بود که هرکس تفکر انقلابی دارد با توکل به خدا برای کسب رضای خداقدم بردارند و فرمودند من از ملت ایران خواهانم که در هر مسئله ای پیش میاید قدرتمند و متکی به خدا باشند و از هیچ چیز باک نداشته باشند ما از قدرت های بزرگ نترسیدیم این صدام که قدرتی ندارد ؛ این تفکر امام روحیه نشاط بین رزمندگان ایجاد کرد.
وی ادامه داد: اولین عملیاتی که بعد از این جلسه امام به عنوان فرمانده کل قوا به دست گرفتند تحت عنوان " عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا " که در شرق کارون انجام شد و دستاورد خوبی داشت و 3 کیلومتر از مواضع حزب بعث را تصرف کردیم مهم ترین موضوع در این عملیات رقم خورد که با انجام این عملیات تحرک خوبی در جبهه ها ایجاد کرد و ثابت شد که با رفتن بنی صدر خللی در اداره کشور وجود نیامد و بعد از این عملیات عملیات ثامن الائمه و... ایجاد شد و پیروزمندی هایی داشت.
شاهرخی افزود: دومین شاخصه یک فرد انقلابی این است که در هر برحه از زمان ولایت پذیر باشد؛ لفظ ولایت پذیری اوج مطلب است چرا که خیلی ولایت مدار و ولایت شعار هستند ولی ولایت پذیر نیستند قبول حرف ولی بدون چون وچرای رهبر مهم است، ولایت پذیری این است که در هر شرایطی حرف ولی بدون چون وچرا بر روی زمین نمایند.
وی گفت: همین روحیه ولایت پذیری بعد از برکناری بنی صدر دستاوردهای بسیاری داشت و ادامه ان تا به حال در زمینه دفاع و دستاوردهای دیگر اقتصادی و ... را داریم لذا اطاعت بی چون وچرای فرزندان امام و دانش آموختگان مکتب رهبری ما را به نقطه بازدارندگی رسانده و در این نقطه دشمن فکر تعرض به خاک ایران را نمی کند و اگر حرکت کند پاسخ می گیرد.
سرهنگ شاهرخی بیان کرد: در سایه ولایت پذیری در زمینه های دفاعی و ... دستاوردهایی کسب شده و در مسایل اقتصادی و سیاسی هم اوج خواهیم گرفت و امروز فرزندان امام راحل وشاگردان ایشان که به اساتیدی تبدیل شده اند در گوشه و کنار عالم پی بردند که مهمترین نکته بحث ولایت پذیری است و سخن اخیر سید حسن نصرالله که فرمود اگر هزاران بار تکه تکه شوم دست از شما ( امام خامنه ای) به عنوان حسین زمان برنخواهم برداشت و دشمن پی برده که علمدار انقلاب کسی نیست جز ولایت.

ارسال نظرات