مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل به تشریح سناریو‌های آمریکا در خاورمیانه پرداخت و گفت: عقده گشایی ۷ ساله آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن فرماندهان جبهه مقاومت با حضور میلیونی مردم در دو کشور ایران و عراق بی اثر شد.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۹۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
سیره عملی حاج قاسم، الگوسازی شود/ عقده گشایی آمریکا با حضور میلیونی مردم بی اثر شد
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج از اردبیل، مرتضی ابراهیمی به جریانات اخیر و اقدام تروریستی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا به دنبال سناریو سازی است تا با رساندن حال به آینده بتواند از تنگنا‌های ایجاد شده در کنگره عبور کرده و گام‌های بعدی برای انتخابات سال آینده را بردارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انواع سناریو‌ها گفت: انجام دادن سناریو‌های محتمل سخت است به همین دلیل اندیشمندان همواره به دنبال اطلاعات هستند تا کسب رضایت افکار عمومی بتوانند به اهداف پیش بینی شده برسند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل به قضایای سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: آتش زدن پمب بنزین‌ها یکی از سناریو‌های محتمل آمریکا بود که توسط عُمال خود در داخل، ممکن شد.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز به دنبال توزیع مسئولیت است، خاطرنشان کرد: امریکا می‌خواهد با برهم زدن آرامش کشورهایی، چون عراق، کویت و قطر که همسایگان ایران هستند آن‌ها را در مقابل ما قرارداده و به این وسیله به اهداف خود در منطقه خاورمیانه برسند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل از عراق به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت نام برد و گفت: در پدیده‌های جهانی امروز، قدرت حرف اول و آخر را می‌زند.

وی به تاثیر تجهیز حکومت‌های محلی در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: خرید تسلیحات ۴۰۰ میلیاردی حکومت عربستان از آمریکا یکی از سناریو‌های پیچیده دشمان است، تا ان‌ها علاوه بر تامین مالی و جبران کسری بودجه پس از فروپاشی و سقوط آل سعود از این تسلیحات در پایگاه‌های نظامی خود بر علیه مردم منطقه و تداوم زور و استبداد استفاده کنند.

ابراهیمی از حربه کاپیتالاسیون نیز به عنوان یکی دیگر سناریو‌های آمریکا در منطقه نام برد و گفت: اگر عراق به کشوری کاپیتالاسیونی تبدیل شود به موضع گیری‌های غیر عقلانی وادار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا ۷ سال مداوم از جبهه مقاومت در منطقه شکست خورده بود، گفت: با از بین رفتن داعش به دست جبهه مقاومت، این دولت مستکبر از لحاظ روانی در فشار سنگین قرار داشت تا حدی که این قضیه به یک مسئله و عقده تبدیل شده بود و به دنبال فرصتی بود تا با خالی کردن عقده ۷ ساله خود از فشار روانی ایجاد شده رهایی پیدا کند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به آسیب شناسی فردی و اجتماعی فرد عقده دار پرداخت و گفت: یافته‌های جامعه شناسان و روان شناسان بر این است که فرد عقده دار یا باید انتقام بگیرد و یا درمان شود و در این میان راه سومی وجود ندارد.

وی گفت: اولین و مهمترین قدم آمریکا در این راستا حذف عوامل اصلی شکست‌ها بود.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکا قصد داشت با به شهادت رساندن فرماندهان جبهه مقاومت از ایران زهرچشم بگیرد، گفت: آمریکا در این ماجرا نیم نگاهی نیز به اغاز مذاکرات داشت چراکه با تهدید افکار عمومی مردم انتظار داشت دولت ایران برای رهایی از فشار به مذاکرات مجدد تن بدهد که بعد از شهادت فرماندهان جبهه مقاومت با پاسخ کوبنده مردم دو کشور ایران و عراق روبه رو شد به طوریکه اتحاد و انسجام میلیونی مردم آن‌ها را پریشان کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است تا با از بین بردن حکومت‌های سوریه و لبنان به ارتباط تهران، دمشق و بغداد آسیب جدی وارد کند گفت: آمریکا امروز به دنبال این است تا با کم رنگ کردن حضور ایران در مدیترانه، از صدور آرمان‌های انقلاب به سایر نقاط جهان جلوگیری کند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در پایان سخنان خود به علت محبوبیت جهانی سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع پروژه‌ای است که اساتید دانشگاه باید به مطالعه ان بپردازند تا با تبیین نتایج حاصل برای نسل آینده در سطوح مختلف الگوسازی کنند.
ارسال نظرات