بزرگداشت سردار سلیمانی

سردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامی

کد خبر: ۹۲۰۸۸۶۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

سردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامیسردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامیسردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامیسردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامیسردار سپهبد سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامی

 مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی با سخنرانی جناب سرهنگ مهجوری در مسجد جامع روستای لوذدر بخش سربند شهرستان شازند با حضور پر شور مردم انقلابس این روستا برگزار شد.

جناب سرهنگ مهجوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش گفت: سردار سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامی و پرورش یافته مکتب امام و انقلاب بود.

وی به تبیین این واقعه از منظر تمدنی پرداخت و افزود: اگر به مسائل، نگاه تمدنی داشته باشیم، حقایق خیلی معنادارتر می‌شود و کمک می‌کند در آینده بتوانیم معارف دینی و آموزه‌های قرآنی را در عرصه عینی و عملی پردازش و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در تمدن‌سازی ایران اسلامی یک چهره برجسته است. چون معنای تمدن نیز همین است؛ مردم حول یک حقیقتی گردهم آیند و هرگاه فرهنگ در اجتماع ظاهر شود تمدن شکل می‌گیرد.

وی حدیث شریف پیامبر اعظم(ص) که می‌فرماید: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را مهمترین شعار فرهنگی و تمدنی برشمرد و افزود: فرهنگ و تمدن بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند بنابراین هر کدام از صحنه‌های فرهنگی و تمدنی در جامعه که مغایر اسلام و توحید است را باید سریع اصلاح کنیم.

 

ارسال نظرات