خبرهای داغ:
وزیر نیرو:

امسال ۴۳۰۰ پروژه مهم در بخش صنعت برق به بهره‌برداری رسید

وزیر نیرو با اشاره به ۱۶۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه‌های استان همدان، گفت: امسال ۴ هزار و ۳۰۰ پروژه مهم را در بخش صنعت برق داشتیم که توانستیم به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۹۲۰۹۹۵۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

امسال ۴۳۰۰ پروژه مهم در بخش صنعت برق به بهره‌برداری رسیدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا اردکانیان امروز در افتتاح همزمان پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور، اظهار داشت: قطار پویش «الف_ب_ایران» در هفته سیزدهم به گاهواره تمدن ایران زمین، همدان رسید.

وی با بیان اینکه بدون رقابت و مسابقه چرخ‌های زندگی نخواهد چرخید، گفت: مأموریت اصلی این است که در عین تلاش برای پیدا کردن حفره‌ها با نگاه به داشته‌ها و پردازش آنها احساس رضایتمندی را افزایش داد و در اثر آن جامعه را تاب‌آور کرد.

وزیر نیرو افزود: تأمین انرژی برای استان همدان، منبع مطمئن و پایدار آب شرب، منابع مالی برای پروژه‌ها همگی مورد تأکید وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه آب شرب همدان در اولویت است، تأکید کرد: گشایش‌هایی نیز در تأمین آب صنایع انجام شده که بعد از سال‌ها موفق به حدود ۸ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شدیم.

اردکانیان تصریح کرد: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب، ۳ میلیون پساب و ۶ هزار مترمکعب نیز برای پتروشیمی از صرفه‌جویی‌ها برای استان انجام شده است.

وی گفت: امروز 3 پروژه مهم، نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی و نیروگاه مقیاس کوچک در کبودراهنگ و مجموع پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به ۱۶۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه‌های استان همدان، گفت: امسال ۴ هزار و ۳۰۰ پروژه مهم را در بخش صنعت برق داشتیم که توانستیم به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از این پروژه‌ها ۷۲۱هزار مشترک جدید به خانواده برق اضافه شدند و در حال حاضر ۳۸ میلیون مشترک داریم، افزود: طرح‌های مهم اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها انجام شده که ۲هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده و پروژه‌ها تا پایان امسال در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه ایران کشور ثروتمندی است، گفت: منابع ما اصلی‌ترین ثروت ما است و به مدد این منابع در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز می‌توانیم چرخ‌های تولید و صنعت را در گردش داشته باشیم و متوقف نخواهد شد.

وی یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف در فرصت تحریم اصلی‌ترین چالش ما در عرصه مصرف برق، گاز و وقت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما جامعه خوش مصرفی نیستیم، خاطرنشان کرد: وقتی جامعه ما خوش مصرف شود دنیا می‌داند که دیگر حرفی از تحریم‌ها نباید بزند زیرا جامعه از منابع خوب استفاده می‌کند و جامعه‌ای تاب‌آور می‌شود.

وی گفت: حرکت‌هایی که صدای زنگ کاروانش به گوش می‌رسد ولو به خاطر شرایط تحریم رونق می‌گیرد و ما را به جایی می‌رساند که جامعه قوی و تاب‌آوری شده و قدر منابع را می‌دانیم.

اردکانیان در ادامه گفت: ما می‌توانیم با کمک مردم در اصلاح الگوی مصرف منابع نقش تعیین کننده‌ای داشته باشیم.

وی در خصوص برقی کردن موتورسیکلت‌ها، عنوان کرد: ما به دلیل صرفه اقتصادی در صدد برقی کردن زیرساخت‌های موتورسیکلت‌ها هستیم.

وزیر نیرو در پایان در خصوص تغییر یک میلیون کولر گازی با مصرف بالای برق، گفت: با توجه به اینکه برای تولید این کولر در نیروگاه‌ها باید گاز مصرف شود در نظر داریم در مدت ۳سال با سازندگان داخلی و مشارکت سازمان برنامه و بودجه برای تولید کولرگازی ایرانی قرارداد ببندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات