خبرهای داغ:
مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه استان همدان در گفتگو با «بسیج»:

سبک زندگی فاطمی، برترین سبک زندگی است

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: سبک زندگی فاطمی به عنوان سبک زندگی برتر که تمامی تعاریف یک سیره موفق را دارا است باید در مسیر زندگی خانواده‌ها به خصوص زنان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۱۱۴۰۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

سبک زندگی فاطمی به عنوان سبک زندگی برتر استحجت الاسلام محمد اسماعیل‌بیگی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان خصوص ضرورت و اهمیت الگوپذیری زنان از سبک زندگی فاطمی، اظهار داشت: زنان به عنوان عناصر حیاتی و جریان‌ساز جوامع همواره مورد هجمه تاثیرات فرهنگی بوده‌اند بنابراین داشتن الگویی کامل، جامع و در چارچوب دین از ضروریات تمام زنان است.

وی افزود: بر همین اساس سبک زندگی فاطمی به عنوان سبک زندگی برتر که تمامی تعاریف یک سیره موفق را دارا است باید در مسیر زندگی خانواده‌ها به خصوص زنان قرار گیرد.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه چگونه می‌توان سبک زندگی فاطمی را در جامعه رواج داد، گفت: ترویج یک سبک به عنوان الگو گاهی آن قدر زمان‌بر است که باید مدت‌های طولانی برای به بار نشستن آن زمان صرف کرد اما نتیجه حاصل آن قدر در تحکم ریشه‌های جامعه تاثیرگذار است که باید تمامی عوامل را برای آن مهیا کرد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های بسیار مهم ترویج سبک زندگی فاطمی از سنین کم برای کودکان است چراکه این قشر از افراد بذرهای در دل خاک جامعه هستند و برای شکوفا شدن اهداف باید از تقویت روحیه ائمه به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) بهره برد.

اسماعیل‌بیگی در خصوص نقش علما و روحانیون در معرفی این گونه الگوها، ابراز داشت: علما به عنوان منبع موثق رجوع افراد در جامعه باید برای هر کسی به مقتضای سن و موقعیت خود راهکار و روش اجرایی داشته باشند تا نتیجه بخشی رهنمودها به بهترین وجه ممکن انجام شود، همینطور در مورد معرفی ابعاد کمتر پرداخته شده سیره فاطمی مثل فعالیت سیاسی حضرت فاطمه(س) برای الگوگیری بهتر زنان جامعه باید تلاش دوچندان کرد.

وی در مورد مؤلفه‌های سبک زندگی فاطمی بیان کرد: در سبک زندگی فاطمی ابعاد و مؤلفه‌های مختلفی قابل توجه است که شاید هرکدام از آنها نیاز به بحث‌های مفصل دارد که در صدر آن خداباوری و ایدئولوژی عمیق فلسفه توحید قرار گرفته است.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: ولایت‌پذیری ایشان و جایگاه رفیع اهل بیت(ع) و تربیت نسل توسط این بانوی بزرگوار نیز از دیگر مواردی است که باید سرلوحه تمام افراد جامعه نه تنها زنان قرار بگیرد.

وی در خصوص نظر رهبری در خصوص سبک زندگی فاطمی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در توصیه‌های خود به جوانان تأثیرپذیری از سبک زندگی اسلامی را مورد تأکید قرار داده‌اند به خصوص در بیانیه گام دوم که فرازی را به اصلاح سبک زندگی و عدم تأثیر پذیری از سبک زندگی غربی را متذکر شده‌اند و فرموده‌اند «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.»

اسماعیل‌بیگی ابراز داشت: اگر ترویج سبک زندگی فاطمی همراه با عمل نباشد تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت و در مرحله بعدی معرفی بخش‌های مختلف این سبک به جامعه و یکسان‌سازی با شرایط و موقعیت‌های مختلف راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات