خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وجود مادران شهدا برای کشور مایه برکت است، گفت: اگر کسی شهید می‌شود باید ببینیم کدام همسر زمینه شهادت او را فراهم کرد و کدام مادر است که زمینه طهارت و آسمانی شدن فرزند را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۳۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

مادران شهدا برای کشور مایه برکت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدحسین موسوی، در اجتماع بانوان انقلابی و مراسم بزرگداشت شهید «سلیمانی» و تکریم از مادران و همسران شهدا که در حسینیه امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد فرزندان صالح، پاک، اهل نماز و اهل ولایت تربیت کند سیره امیرالمؤمنین می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) قبل از اینکه ازدواج کند زن شجاع می‌خواست چراکه اگر زن شجاع باشد فرزندان او شجاع می‌شوند که این الگو می‌تواند مؤثر باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روز وفات ام البنین(س) با عنوان روز تکریم از مقام شامخ همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مادر لاابالی فرزندش لاابالی می‌شود، ابراز داشت: در اسلام قانونی به نام قانون وراثت وجود دارد که از پدر و مادر ارث می‌برد به خصوص از مادر چراکه آن تأثیری که مادر در تربیت فرزند دارد پدر ندارد و خلقیات مادر از راه شیر وارد وجود فرزند می‌شود.

موسوی با بیان اینکه اگر کسی شهید شد فدای او می‌شویم و تاج سر ما می‌شود، یادآور شد: امروز هر کسی به شهید انتصاب یابد برای ما مورد احترام است اما اگر برای شهید احترام قائل هستید و برای آنها یادواره می‌گیرید این را بدانید ما احتیاج به این یادواره‌ها داریم آنها نیاز ندارند.

وی با بیان اینکه وجود مادران شهدا برای کشور مایه برکت است، تصریح کرد: اگر کسی شهید می‌شود باید ببینیم کدام همسر زمینه شهادت او را فراهم کرد و کدام مادر است که زمینه طهارت و آسمانی شدن فرزند را فراهم کرده است.

این استاد حوزه ودانشگاه ابراز داشت: امروز نظام سلطه و دشمن‌های حضرت زهرا(س) به خوبی می‌دانند، اگر می‌خواهند نظام اسلامی ایران را از بین ببرند راهی جز این ندارد که جنس مؤنث را به ابتذال بکشاند چراکه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر نوجوان سیزده ساله به زیر تانک می‌رود و شهید می‌شود مادر پاکدامنی دارد.

وی بیان کرد: قضیه اندلسی کردن ایران با بی‌هویت کردن مادران و دختران ایران که قرار است در این مملکت انجام شود؛ اگر دامن او آلوده شد نباید انتظار داشت که فرزندان آن مادر شهید شود.

موسوی افزود: جامعه هدف دشمن در ایران، قشر زن است و برنامه امروز دشمن فاسد کردن دختران جوان ما است.

وی ابراز داشت: امروز رمان‌های عاشقانه و مستهجن که باعث تحریک دختران ما می‌شود به وفور در فضای مجازی توزیع می‌شود و در دسترس دختران قرار می‌دهند.

این استاد حوزه ودانشگاه گفت: این مسائل به خاطر این است که دختران ما در آینده مادرانی نباشند که فرزندانی تربیت کنند که برای یاری دین از مادران خود بگذرند.

وی بیان کرد: امروز دشمن می‌خواهد دختران ما طوری عبور کنند که فتح قلوب کنند و ما باید همسران شهدا را به عنوان الگو به آنان نشان دهیم.

موسوی افزود: امروز در دنیای غرب زن را آدم حساب نمی‌کنند و برای برخی دختران شیعی متأسف هستیم که از دختران مغرب زمین گوی سبقت را ربودند و زن را به عنوان کالا می‌نگرند.

وی ابراز داشت: باربی را رواج می‌دهند که دختران ما خود را اینگونه جلوه دهند که هوسرانان بیشتر از آنها خوششان بیاید اما زن در اسلام شرافت دارد، ارزش الهی دارد و می‌تواند به عنوان یک انسان دوشادوش مرد به مقامات عالیه برسد اما آنها نسبت به زن چنین دیدی دارند و نظرات خود را القاء می‌کنند.

این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه قوام نهاد خانواده مهمترین مسأله است، تصریح کرد: نظام خانواده باید باقی بماند چراکه نهاد خانواده یک نهاد مقدس است.

در پایان این مراسم کربلایی مصطفی میرزایی مداحی کرد و گروه همخوانی نورالمهدی به اجرا پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات