خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

مجلس موفق در ریل‌گذاری قانون کشور و اجرای نقش نظارتی به خوبی عمل می‌کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: مجلسی می‌تواند موفق باشد که در ریل‌گذاری قانون کشور و اجرای نقش نظارتی به خوبی عمل کند و در راه رسیدن به این هدف نیز نیازمند افراد توانمند، با اراده و با انگیزه هستیم.
کد خبر: ۹۲۱۹۶۳۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

مجلس موفق در ریل‌گذاری قانون کشور و اجرای نقش نظارتی به خوبی عمل می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با تاکید بر اینکه موضوع مهم در انتخابات، روشن شدن انتظار از یک مجلس قوی و کارآمد است، اظهار داشت: متاسفانه تصویری که هم اکنون در ذهن مردم در این مورد، وجود دارد و بر اساس آن رای خود را جهت می‌دهند، تصویر درستی نیست، که آن هم ناشی از عدم آگاهی درست است.

وی افزود: دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری و نظارت است، در حالی که این نقش‌ها امروز برعکس شده و به ارائه خدمات در حد شهر و روستا تقلیل پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه این اقدامات ربطی به نمایندگی ندارد، اظهار داشت: کاندیداها نیز خود را با این عناوین معرفی می‌کنند و مردم هم آنها را در همین ابعاد مورد سنجش قرار می دهند.

وی تبیین جایگاه مجلس تراز و مطلوب را مهم دانست و گفت: مجلسی می‌تواند موفق باشد که در ریل‌گذاری قانون کشور و اجرای نقش نظارتی به خوبی عمل کند و در راه رسیدن به این هدف نیز نیازمند افراد توانمند، با اراده و با انگیزه هستیم.

نظیری با طرح سؤالی در زمینه وظیفه مجلس، خاطرنشان کرد: البته این سؤال به وجود می‌آید که، مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری، بر اساس چه شاخصه‌هایی باید عمل کند؟

وی تصریح کرد: مجلس باید با تصویب قانون‌هایی مسیر دستیابی به اهداف و مقاصد عالی انقلاب اسلامی را هموار کند، و این مسئله ای است که در دوره‌های قبل به آن توجه نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تشکیل دولت اسلامی و حرکت به سمت تمدن‌سازی و بسترسازی برای ظهور امام عصر(عج) را از مقاصد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حکومت اسلامی باید تمام ساختارهای حاکمیتی دقیقا بر اساس این نقشه راه، ترسیم شود.

وی ابراز داشت: اگر این رویکرد درست شد، یکی از مهم ترین شاخصه‌ها در انتخاب نماینده مجلس، نقشه و برنامه‌های او در رسیدن به این اهدف و مبتنی بر نظام فکری امامین انقلاب خواهد بود، که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

نظیری مصداق امروزی این موضوع را، بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: اگر می خواهم ببینیم نماینده‌ای می‌تواند نقش خود را در مجلس به درستی ایفا کند، باید او را با بیانیه گام دوم انقلاب مورد سنجش قرار دهیم و مشاهده کنیم که مسیر او برای تحقق ۷ راهبردی که امام جامعه ترسیم کرده است، چیست؟

وی در پایان تأکید کرد: باید جایگاه و وظیفه اصلی مجلس و نمایندگان آن را در جامعه به درستی تبیین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات