خبرهای داغ:
شماری از مسوولان و شهروندان کاشانی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی و ضرورت‌های مشارکت در انتخابات، آمادگی خود برای خلق حماسه‌ای دیگر در دوم اسفندماه اعلام کردند.
کد خبر: ۹۲۱۹۷۶۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، یک هفته گذشته جنب و جوش خاصی در نقاط مختلف کشور از جمله کاشان وجود داشت و نامزدها و هواداران آنها برای جلب نظر رای‌دهندگان از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ از پخش تراکت و نصب بنر تا پست‌های حمایتی در فضای مجازی.

برخی این فضا را برای مطرح کردن خود مورد استفاده قرار دادند، برخی به عنوان فرصتی برای نقد و عقده‌گشایی شخصی غنیمت شمردند، برخی نامزدها آن را ممری برای ورود به حلقه قدرت مورد توجه قرار دادند.

در این میان هم بودند کسانی که سوای این مسائل، انتخابات پیش‌رو را آزمون بزرگ دیگری در راه رشد نظامی مردم‌سالار و مجلس شورای اسلامی را به عنوان مهم‌ترین نهاد برآمده از آراء مردمی در نظر گرفته و بر این اساس اصلی‌ترین موضوع در شرایط کنونی را حضور حداکثری در پای صندوق‌ها برای تعیین سرنوشت برشمردند.

اینک با پایان یافتن مهلت تبلیغات نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ستادهای انتخاباتی بر اساس قانون انتخابات تعطیل هستند اما گروهی از مردم همچنان در نقاط مختلف در صحنه حضور دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا، جمعه ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و ۲۵ نفر شانس خود را برای تکیه زدن به صندلی سبز بهارستان از این حوزه انتخابیه به رای مردم می‌گذارند.

مردم پشتیبانان اصلی نظامی مردم‌سالار

یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: انتخابات یکی  از ابزارهای مهم سیاسی، نماد مردم‌سالاری و مجلس شورای اسلامی به طور ویژه پشتوانه این نظام مقدس است.

محمد حاجی‌زاده افزود: مردم با مشارکت در انتخابات مجلس خیلی بیشتر در سرنوشت و هدف‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور می‌توانند اثرگذار باشند زیرا نمایندگان به طور مستقیم بر اساس رای آنها انتخاب می‌شوند.

وی گفت: کشور ایران در ۴۰ سال گذشته با فراز و نشیب‌ها و مشکلات فراوانی از جمله تهاجم نظامی، تحریم اقتصادی، ترور شخصیت‌ها و جنگ‌ داخلی دست و پنجه نرم کرده است اما مردم هیچ‌گاه برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب نشینی نکردند و دوم اسفند نیز با توجه به تحولات منطقه با حضور حداکثری حماسه‌ای جاودانه خلق خواهند کرد.

این شهروند همچنین پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های گوناگون را مرهون مشارکت مردم در همه صحنه‌های انقلاب و نظام دانست و تاکید کرد: مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب تقویت بیشتر مجلس خواهد شد و نمایندگان با اقتدار بیشتری می‌توانند نسبت به وضع قوانین خوب اقدام کنند.

شهروندی دیگر مردمی بودن انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های مهم آن نسبت به سایر انقلاب‌های جهان عنوان کرد و گفت: این انقلاب از مردم آغاز شد و با مردم نیز تداوم یافت و همین مردم همواره در سختی‌ها از آن حمایت کردند و این بار نیز چون می‌دانند حضور حداکثری موجب تقویت اقتدار نظام در عرصه‌های بین‌المللی می‌شود، با حضور در پای صندوق‌ها توطئه‌های شوم دشمنان را بی‌اثر خواهند کرد.

سید حسین موسوی که خود را دانشجو معرفی کرد، افزود: مجلس قوی و در تراز انقلاب اسلامی نیازمند حضور حداکثری مردم در انتخابات است، بنابر این ملت ایران در چنین دوران حساسی نسبت به انتخابات نه تنها بی‌تفاوت نخواهند بود بلکه با مشارکت بالا به وظیفه اخلاقی، دینی و ملی خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به نقش مجلس شورای اسلامی در اداره کشور واقف هستند، تشریح کرد: باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم و ۴۰ سال آینده شکل بگیرد و از این رو هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، همبستگی و همگرایی مردم و مسوولان برای برطرف کردن مشکلات، پیشرفت و آبادانی کشور نیز بیشتر خواهد شد.

یکی از اعضای جامعه کارگری کاشان نیز گفت: اگرچه گرانی و فشار تحریم‌های اقتصادی کمر مردم و به ویژه قشر کارگر را خم کرده است و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند اما مردم با تحمل این فشارها از باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دست برنخواهند داشت و با حضور در پای صندوق‌ها پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

غلامرضا اربابی اهمیت انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و توطئه‌های دشمنان اسلام در کم‌رنگ کردن حضور مردم را یادآور شد و اضافه کرد: مردم ایران با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در برابر ترفندهای دشمنان هوشیار هستند و با حضور در پای صندوق‎‌های رای، نقشه‌های شوم آنها را بی‌اثر می‌کنند.

وی رهنمودهای رهبر انقلاب چراغ راه مسوولان و مردم دانست و تاکید کرد: مردم باید نمایندگان اصلح را بر اساس شاخصه‌های ایشان انتخاب کنند تا بفرموده امام راحل، مجلسی در راس امور کشور داشته باشیم.

جمعه همه می‌آیند

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز در این زمینه اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی روز جمعه، بار دیگر با شرکت حماسی در پای صندوق‌های رای، جلوه‌ای از شکوه حضور در انتخابات را خلق خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین احمدی افزود: ملت شریف ایران با مشارکت گسترده در این دوره از انتخابات، هم‌نوایی و وفاق ملی را در حماسه‌ای بزرگ به نمایش خواهند گذاشت و پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌ها و یاوه‌گویی‌های دشمنان به ویژه آمریکا جنایتکار و حکومت اشغالگر صهیونیستی خواهند داد.

وی با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) مبنی بر وظیفه الهی، انسانی و ملی دانستن انتخابات، تاکید کرد: همه افراد واجد شرایط باید به این فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در مورد دستاوردهای انتخابات باشکوه این گونه بیان فرمودند که انتخابات تجلی تاثیرگذاری مردم در سرنوشت اجتماعی خودشان است، انتخابات نماد حاکمیت اسلام در کشور است که موجب ایجاد مصونیت و اقتدار نظام اسلامی می‌شود و از همه مهم‌تر باطل کننده ترفندهای تمام دشمنی‌های، دشمنان انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی بر این اساس مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار حایز اهمیت دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که در آن به طور تقریبی هر سال یک انتخابات برگزار شده و می‌شود.

احمدی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در انتخابات گذشته را یادآور شد و گفت: اگر بخواهیم امنیت، اقتدار، عزت و آبروی انقلاب اسلامی پایدار بماند، باید در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری شکل بگیرد زیرا این حضور مردمی و انتخاب نامزد اصلح، کشور را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن بیمه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مردم برای انتخاب نامزد اصلح باید براساس شاخصه‌های رهبر فرزانه انقلاب افرادی را برگزینند که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشند، زیرا در مجلس تنها اسلام کافی نیست بلکه باید مسلمانانی وجود داشته باشند که سیاست‌مدار، آشنا به نیازهای مملکت و آگاه به مصالح و مسائل آن باشند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان، هم‌زمانی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اربعین سالار شهیدان مقاومت، سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی را فرصت مغتنمی برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای و دادن پاسخ قاطع و کوبنده به رییس جمهور تروریست آمریکا ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: مردم همان گونه که در آیین‌های تشییع، تدفین و اربعین این سردار سرافراز اسلام سنگ تمام گذاشتند و وفاداری خود نسبت به ارزش‌های والای انقلاب را به جهان نشان دادند، با حضور پای صندوق‌های رای، امتداد مکتب حاج قاسم سلیمانی را بار دیگر امضا خواهند کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه حضور مردم شکل گرفته است و بقا و ماندگاری آن نیز با حضور مردم تحقق پیدا می‌کند.

انتخابات راهی برای عقب نشاندن دشمن

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در گفت‌وگو با ایرنا، انتخابات را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و از مصداق‌های حاکمیت مردم در ایران برشمرد و گفت: آبادانی، ترقی و پیشرفت کشور از جنبه‌های گوناگون، بستگی به حضور و حمایت مردم دارد.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را موجب اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات داشته و دارند.

وی بیان کرد: دشمنان در برنامه‌ریزی‌ها برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی روی حضور مردم در پای صندوق‌های رای نظر داشتند و هر زمان که مردم حضورشان حداکثری و باشکوه بود، دشمن عقب‌نشینی کرد و هر جا مردم صحنه را خالی کردند، دشمن حضور داشته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با کودتا و یا باورهای ضعیف شکل نگرفت، بلکه مردمی بود و مردم در ۴۰ سال گذشته در همه صحنه‌های آن حضور داشتند که این حضور بیانگر تایید و حمایت از نظام و به تعبیر امام راحل حمایت از اسلام ناب است.

وی با اشاره به افزایش اقتدار مجلس در نتیجه حضور رای‌دهندگان اظهار داشت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای بسیار مهم و تکلیف است اما در این میان شناخت نامزدهای انتخاباتی و رای دادن به اصلح‌ نیز اهمیت بسیاری دارد.

حسینی مدیر و مدبر، انقلابی، شجاع و آگاه به زمان بودن را از جمله ویژگی‌های شخص اصلح برشمرد و تاکید کرد: مردم با توجه به وضعیت نامناسب منطقه باید در انتخاب نامزدها بسیار دقت کنند، زیرا مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد تا بتواند در برابر دشمنان ایستادگی داشته و از حقوق ملت دفاع کند.

وی یادآور شد: دشمن با زیر پا گذاشتن همه قوانین بین‌المللی و حتی عمل کردن برخلاف معاهده‌های امضا شده از سوی رییسان جمهوری پیشین آمریکا، سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که به‌دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه بود، ترور کردند و به شهادت رساندند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، وضعیت منطقه و طرح معامله قرن اظهار داشت: مردم باید با بصیرت و احساس تکلیف، پای صندوق‌های رای‌گیری حضور یابند و با به رخ کشیدن این حضور حماسی، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی حضور باشکوه میلیون‌ها نفر از مردم ایران در تشییع پیکر شهید سلیمانی را یادآور شد و  تصریح کرد: دشمن با این حضور باصلابت از جنایت خود پشیمان شد و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مردم با حضور گسترده دشمن را بار دیگر ناامید خواهند کرد.

تمهیدات برای اطمینان از سلامت انتخابات

معاون فرماندار و رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کاشان نیز جوان‌گرایی، تجربه و تنوع در به کارگیری همه قشرها را سه شاخص مهم در انتخاب بازرسان هیات بازرسی برشمرد و تاکید: آموزش‌های لازم با هدف اجرای قانون به همه بازرسان ارایه شده است.

مسعود خاندایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در این دوره انتخابات برای نخستین بار ۱۳ بازرس بخش قمصر که جزو حوزه انتخابیه نطنز است، از سوی هیات بازرسی انتخابات شهرستان برگزیده شدند که در مجموع با در نظر گرفتن ۲۳۳ بازرس بخش‌های مرکزی، نیاسر، برزک و شهر کاشان به ۲۴۶ بازرس افزایش یافت.

وی افزود: فرآیند بازرسی پیش و پس از برگزاری انتخابات هم از سوی این هیات بر اساس قانون انجام خواهد شد و تخلف‌های احتمالی برای رسیدگی به وزارت کشور ارجاع داده می‌شود.

رییس هیات بارزسی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کاشان با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند امکانات خود را برای هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهند، تصریح کرد: هیات بازرسی همواره این گونه موارد را کنترل، رصد و پیگیری می‌کند و در صورت تخلف‌ آنها را به مقام‌های بالادستی گزارش می‌کند.

وی با تاکید بر اصل بی‌طرفی دست‌اندرکاران انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: عوامل دست‌اندرکار انتخابات همه توان خود را برای حفظ و صیانت از آرای مردم به‌کار خواهند گرفت.

خاندایی با بیان اینکه بی‌طرفی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به مشارکت بیشتر مردم کمک می‌کند، تصریح کرد: بی‌طرفی دست‌اندکاران موجب برطرف شدن شائبه‌ها در انتخابات نیز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم باید با در نظر گرفتن معیارهای رهبر معظم انقلاب، نامزدهای مدیر و مدبر، شجاع، کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی را برای مجلس انتخاب کنند زیرا بفرموده امام راحل، مجلس عصاره همه فضایل ملت است.

رییس هیات بارزسی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کاشان تشریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از قشرهای مختلف مردم است و این مردم با وجود همه مشکلات و ناملایماتی که در مسیر انقلاب وجود داشت، همواره از ارزش‌های آن حمایت و دفاع کردند، روز دوم اسفند نیز به کوری چشم دشمنان بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای، حماسه جاودانه‌ دیگری خلق خواهند کرد.

بر اساس آگهی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس، صلاحیت در مجموع ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل از سوی شورای نگهبان تایید شده بود که از این میان تاکنون چهار نفر انصراف خود را اعلام کردند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۰۳ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل برگزار خواهد شد و پنج‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز در این زمینه همکاری خواهند داشت.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری این حوزه انتخابیه شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها