کمک راهبردی سردار سلیمانی در جهاد در راه قدس موجب ترس صهیونیست‌ها از این شخصیت بزرگ شده است، خون پاک شهید سردار سلیمانی امروز تضمینی برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۸۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  سمانه حسن‌خانی؛ روزی که رئیس‌جمهور تروریست آمریکا در حال برنامه‌ریزی ترور سردار حاج قاسم سلیمانی بود، هیچ‌وقت به این موضوع فکر نمی‌کرد‌ که شهادت سردار دل‌ها آغازی برای مقابله با استعمار، استبداد و مزدوری حکومت‌های فاسد می‌شود.

ترامپ با این اقدام تصورش این بود که ایران از مسیر مقاومت بازخواهد گشت و مقامات کشورمان با او مذاکره یا مصالحه خواهند کرد. اینکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، دائماً تأکید دارد که «آمریکا همچنان مصمم به کاهش تنش‌ها با ایران است» یعنی هنوز امیدوارند که به جای احترام، با زور و ارعاب درب مذاکره با ایران را باز کنند. آنها یا نمی‎دانند یا نمی‎خواهند بدانند که ایران همچون کشورهای دیگر دنیا نیست که مرعوب آمریکا شود، اما دولت ترامپ با این قاعده دچار اشتباه مهلکی شده است که تبعات آن را در آینده خواهد دید.

بدون تردید ترامپ تا امروز فهمیده است خون پاکی که در آن روز تلخ (13 دی 98) ریخته شد همچنان می‌جوشد و جبهه مقاومت بیشتر از قبل پیشرفت کرده است.

این خون پاک عزم مردم عراق را برای اخراج نیروهای نظامی آمریکایی بعد از 17 سال اشغالگری جزم کرد، پارلمان عراق دو روز بعد از این حادثه تروریستی با اکثریت آرا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

شهادت سردار سلیمانی در کنار ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق وحدت دو ملت ایران و عراق را بیش از پیش گسترش داد، گواه این اتفاق تشییع باشکوه پیکرهای مطهر شهدای عملیات تروریستی دولت آمریکا در شهرهای مختلف عراق بود.

شهروندان کشور عراق فارغ از اختلافات فرقه‌ای امروز به برکت خون شهدای جبهه مقاومت یک هویت متحد ملی را تشکیل دادند و می‌توانند بدون دخالت مستقیم نیروهای خارجی تهدیدات امنیتی داخلی را برطرف کنند. عراق دیگر نیازی به حضور سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در سرزمین خود ندارد و می‌تواند به عنوان یک میانجیگر مناسب میان ایران و آمریکا و کشورهای جهان عرب عمل کند.

از سوی دیگر نفوذ منطقه‌ای ایران و تأثیرگذاریش بر معادلات سیاسی و بین‌المللی عراق بر هیچ کسی پوشیده نیست، این نفوذ تاکنون نقشه‌های بی‌شمار آمریکایی‌ها را در خاورمیانه ناکام گذاشته است؛ از پایان کار داعش در سوریه، شکست توطئه‌های سعودی در یمن تا تحمیل هزینه‌های سنگین به آمریکا بدون دست یافتن به اهدافشان در عراق، تنها بخشی از این موارد است.

تحولات سیاسی،امنیتی و ژئوپلتیکی در خاورمیانه نظام امنیت خاورمیانه را به نظام امنیت بین‌الملل متصل کرده و این تحولات نقش منطقه‌ای و قدرت چانه‌زنی ایران در مسائل جاری خاورمیانه را گسترش داده به گونه‌ای که می‌تواند به تثبیت جایگاه استراتژیکش در منطقه بپردازد.

تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان آنقدر زیاد است که لبنانی‌ها روز گذشته از تندیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در شهر مارون‌الرأس رونمایی کردند تا جهانیان بدانند که سردار سلیمانی عشق زیادی به جهاد در راه فلسطین داشت.

«خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درباره نقش حاج قاسم سلیمانی در مسئله اول جهان اسلامی یعنی فلسطین گفته است: «حاج قاسم به خودش به عنوان یکی از مبارزان فلسطینی می‌نگریست، کسی که علیه دشمن مشترک امت اسلام یعنی رژیم صهیونیستی مبارزه کرد زیرا او می‌دانست این مقاومت نوک پیکان در دفاع از امت اسلامی در مقابل دشمن صهیونیستی است.»

کمکی که سردار سلیمانی در جهاد در راه قدس و فلسطین ارائه کرد راهبردی بود که می‌توان آن را از خلال ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از این شخصیت بزرگ فهمید. همراهی حاج قاسم سلیمانی با فلسطینی‌ها در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی مقاومت فلسطین را به سمت گام‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله قدرت موشکی و فراهم شدن تجهیزات مختلف برای مبارزان فلسطینی در مسیر آزادسازی قدس شریف سوق داد. خون شهید سردار سلیمانی تضمینی برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات