خبرهای داغ:
همزمان با دوم اسفندماه سال ۹۸ و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در اولین دقایق شروع رأی گیری، مردم در پای صندوق های رأی حاضر شدند.
کد خبر: ۹۲۲۰۰۱۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نخستین دقایق آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مردم در پای صندوق های رأی حاضر شدند تا در سرنوشت کشور خود سهیم شوند.

بر اساس این خبر، در این دوره از انتخابات 18 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت و چهار هزار نفر از عوامل انتظامی با ستاد انتخابات خراسان شمالی همکاری دارند.

در خراسان شمالی 840 شعبه اخذ رأی شامل 374 شعبه شهری و 466 شعبه روستایی تعیین شده که از این تعداد 543 شعبه ثابت و 297 شعبه سیار است.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان خراسان شمالی 658 هزارو 342 نفر شامل 326 هزارو 811 نفر مرد و 331 هزارو 531 نفر مرد اعلام شده که تمام متولدین دوم اسفند سال 80 به قبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات 37 هزارو 474 نفر رأی اولی شامل 19 هزارو 81 رأی اولی پسر و 18 هزارو 393 رأی اولی دختر در انتخابات شرکت می کنند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

این استان همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها