امام جمعه بخش مرکزی یزد:

منتخب هر حوزه، نماینده کل مردم ایران است

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خصوص واکنش های بعد از اعلام نتایج انتخابات گفت: شادمانی ها و ناشادمانی های بعد از انتخابات را نباید در قالب رفتارهای غیرخردمندانه تجلی داد؛ کارناوال ها، به گو مگوها، داد و فریاده ها و امثالهم بعضاً حرکت های غیرخردمندانه است که باید از آن پرهیز شو
کد خبر: ۹۲۲۰۲۷۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس گفت: انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جشن ملی مردم ایران اسلامی است و حضور در پای صندوق‌های رای به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی است که مردم ما در طول این ۴۰ سال به این تکلیف توجه داشتند و ازاین به بعد هم توجه خواهند داشت.

وی با بیان این که روز بعد از انتخابات روز مهربانی برای همه مردم حاضر در صحنه خواهد بود ادامه داد: روز بعد از برگزاری انتخابات روز بردباری، شکیبایی و صبوری هم برای کسانی که آراء مردم را بدست آوردند و هم کسانی که توفیق کسب آراء مردم را نداشتند. باید توجه داشت که برنده واقعی انتخابات مردم و ملت ایران هستند این مردم با حضور خوب و گسترده خودشان برنده اصلی انتخابات هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: در طول این ۴۱ سال گذشته با داشتن مردمی بصیر و حاضر در صحنه برای یک نوبت هم یک روز انتخابات در کشور به تعویق نیوفتاده است و این به دلیل اراده ها، اخلاق، دلگرمی و حضور مردم و توجه مدیران به این جریان بوده است.

مدرسی با اشاره به برگزاری اصولی و ضابطه‌مند انتخابات در استان یزد اظهار داشت: نامزد‌هایی که در این انتخابات پیروز نشدند به این نکته اخلاقی توجه کنند که برای نامزد منتخب مردم پیام تبریک صادر کنند، زیرا این کار موجب وحدت و انسجام ملی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پذیرش نتیجه انتخابات از سوی همه جریان‌ها عنوان کرد: همه باید بدانند که نتیجه انتخابات هر چه باشد برای همه یکسان است و باید برای همه مردم و همه نامزد‌ها معتبر باشد.

مدرسی در خصوص واکنش‌های بعد از اعلام نتایج انتخابات گفت: شادمانی‌ها و ناشادمانی‌های بعد از انتخابات را نباید در قالب رفتار‌های غیرخردمندانه تجلی داد؛ کارناوال ها، به گو مگوها، داد و فریاده‌ها و امثالهم بعضاً حرکت‌های غیرخردمندانه است که باید از آن پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: منتخبین مردم باید بدانند که نماینده تمامی مردم در تمامی مناطق کشور هستنند؛ منتخب یک حوزه صرفاً نماینده یک شهر نیست بلکه نماینده همه کشور است؛ هرچند باید به مشکلات حوزه انتخابیه خود هم توجه کند؛ اما باید بداند که نماینده تمامی مردم و تمامی مناطق کشور است و باید منافع ملی را در نظر بگیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: کسانی که موفق به کسب آرا می‌شوند؛ یک صد روز فرصت دارند تا وارد مجلس شودند در این فرصت باید مطالعه دقیقی نسبت به وظایف نمایندگی؛ فرصت‌ها و تهدید‌های حوزه انتخابی خود داشته باشند و حتی می‌توانند نامزد‌های دیگر را که پیروز نشدند را دعوت کنند و از آراء، دیدگاه‌ها و تفکراتشان استفاده کنند و از برنامه‌های آنان بهره برداری کنند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار