فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد:

دستگيري هکرهاي كاربري اینستاگرام در اراک/اعتراف به برداشت از 1800 حساب بانكي از طريق فيشينگ

سردار مفخمی گفت: با هماهنگي انجام شده با مرجع قاضي هر دو متهم پرونده در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند و تعدادي كارت بانكي و سيم كارت كه براي مقاصد مجرمانه از آنان استفاده مي شد، از مخفيگاهشان كشف شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۶۶۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامي استان از دستگيري دو هكر حرفه اي كاربري اينستاگرام در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان خبر داد و گفت: اعضاي اين باند به برداشت غيرمجاز از 1800 حساب بانكي به روش فيشينگ اعتراف كردند.

سردار"حسن مفخمي بيان داشت:‌ چندي پيش يكي از شهروندان اراكي با مراجعه به پليس فتا استان اذعان داشت كه مدتي است حساب كاربري اش در شبكه اجتماعي اينستاگرام هك شده و هكرها ضمن سرقت تصاوير و اطلاعات خصوصي اش، او را تهديده كرده و مبالغي را از او اخاذي كرده اند.

وي ادامه داد: بلافاصله پرونده اي در اين خصوص تشكيل و تحقيقاتي تخصصي براي بررسي موضوع از سوي پليس فتا استان آغاز شد و كارشناسان پليس موفق، در اقداماتي تخصصي 2 هكر را در يكي از شهرستان هاي استان شناسايي كنند.

اين مقام ارشد انتظامي در استان مركزي خاطر نشان كرد: با هماهنگي انجام شده با مرجع قاضي هر دو متهم پرونده در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند و تعدادي كارت بانكي و سيم كارت كه براي مقاصد مجرمانه از آنان استفاده مي شد، از مخفيگاهشان كشف شد.
سردار مفخمي شهرستاني با اشاره به اعترافات افراد دستگير شده به جرايم ارتكابي شان اظهار داشت: در مراحل بازجويي هاي تخصصي پليس و با توجه به مدارك به دست آمده، متهمان به جرايم خود اعتراف كردند و اذعان داشتند كه از حدود يك سال گذشته در زمينه هك حساب كاربري افراد در اينستاگرام و اخاذي از آنان فعاليت مي كردند.

وي اضافه كرد:‌ همچنين در ادامه روند رسيدگي به اين پرونده مشخص شد كه اين افراد ضمن هك حساب كاربري اشخاص در اين شبكه اجتماعي، با عناويني جذاب لينك هايي آلوده را براي دنبال كنندگان قربانيانشان ارسال كرده و با شگردي خاص اطلاعات حساب بانكي آنان را از طريق فيشينگ و هدايت آنان به درگاه هاي جعلي بانكي سرقت مي كردند.

فرمانده انتظامي استان مركزي خاطر نشان كرد: تا كنون در مراحل رسيدگي به اين پرونده، 2 هكر دستگير شده به برداشت غيرمجاز 390 ميليون ريال از حساب بانكي 1800 نفر در شهرهاي مختلف كشور اعتراف كرده اند كه تحقيقات تكميلي در اين خصوص همچنان ادامه دارد.

سردار مفخمی شهرستاني در پايان خطاب به كاربران فضاي مجازي افزود: بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداراني می‌باشد که کاربران بايد مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود ،اعتماد نکنند چرا كه افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها، کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به سرقت از حساب بانكي آنان مي كنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان كرد: بر اساس قانون هرگونه رفتار غیرقانونی و ناهنجار آن‌ها در این فضا توسط پلیس فتارصد و پایش شده و با مجرماني که آرامش هموطنان عزیز را سلب کنند، طبق قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

 

 

۹

ارسال نظرات