خبرهای داغ:
معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:
حجت الاسلام محمد مهدی صالحی گفت: نباید ادامه تحصیل منجر به زیست مجردی جوانان شود،باید نوع آموزش‌ها را با کمک رسانه‌ها تغییر دهیم
کد خبر: ۹۲۲۰۷۹۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: مولفه‌های زیادی امروز به افزایش سن ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه دامن زده که یکی از آن مولفه‌ها ناشی از برنامه‌های آموزشی بوده است که پیوست کاملی نداشته است.

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه نباید ادامه تحصیل منجر به زیست مجردی جوانان شود، افزود: باید نوع آموزش‌ها را با کمک رسانه‌ها تغییر دهیم.

وی ادامه داد: ۴ میلیون جوان در معرض ازدواج در دانشگاه‌ها مخاطب ما و آموزش پذیر هستند که باید برای آنها برنامه‌هایی با نیاز روز تدوین کنیم، طرح ملی ازدواج دانشجویی یکی از طرح‌هایی است که به کاهش سن ازدواج کمک می‌کند.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: اگر به دنبال برنامه‌ها و آموزش‌های دانشگاهی، حداقل ۱۰ درصد آمار ازدواج افزایش پیدا کند، قدم بسیار بزرگی برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به ازدواج و خانواده را نمی‌توان به راحتی حل کرد، گفت: این کار نیاز به روان شناسان و کارشناسان کاردان دارد که سلسله برنامه‌هایی در حوزه خانواده را با مشارکت خود دانشجویان در محیط دانشگاه برگزار کند.

مسئول ستاد ازدواج دانشجوئی کشور نیزبا ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز ارزشمند و خیرخواهانه آن را اقدامی شایسته و مبارک دانست.

وی بیان کرد: اکثر دانشگاه‌های مراکز استانها از این مراکز خانواده پایدار برخوردار هستند، این دانشگاه نیز زنجیره کاملی را ایجاد کرده که در سطح دانشگاه‌های کشور منحصربفرد است، امیدواریم این مرکز بتواند به تمام مزدوجین استان مشاوره دهد.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج به آسیب‌شناسی این مقوله پرداخت و با برشمردن مشکلات و معضلات موجود در جامعه، دانشگاه را اولین محیط به‌منظور کاهش این آسیب‌ها دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها