همایش پدافند غیرعامل ویژه فرماندهان و بسیجیان پایگاه ­های مقاومت بسیج اداری به همت سازمان بسیج کارمندان سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در سالن اجتماعات گمرک بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۸۴۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در ابتدا مسئول سازمان ضمن خیر مقدم در خصوص اهمیّت پدافند غیرعامل مطالبی بیان نمودند.

همایش پدافند غیرعامل ویژه کارمندان بسیجی بوشهر برگزار شد

ایشان با توجّه به فرمایش امام خامنه ­ای (مد ظلّه العالی) مبنی بر این که دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است اظهار داشتند: اقدامات دفاع غیرعامل شامل اصول اساسی و ملاحظاتی است که در اغلب کشورهای جهان این اصول و ملاحظات با کمی اختلاف پذیرفته شده ­اند ولی شیوه بکارگیری آن­ ها ابتکاری، هنرمندانه و خردمندانه است نه این که کلیشه ­ای باشد به همین دلیل وسعت هر اصل به خلاقیّت ­های فکری بشر و شرایط زمان و مکان بستگی دارد و بعضاً حد و مرزی برای این اصول نمی ­توان تعیین کرد. و لذا در حد غیر قابل تصوری در نحوه بکارگیری اصول دفاع غیرعامل تنوع وجود دارد.

همایش پدافند غیرعامل ویژه کارمندان بسیجی بوشهر برگزار شد

کارشناس برنامه برادر صداقت به اهداف پدافند غیرعامل اشاره و گفتند: این موضوع باعث استمرار خدمات ­رسانی عمومی و حفظ بنیه دفاعی کشور شده و موجب ایجاد بازدارندگی و کاهش میزان ریسک خطر و مکمل پدافند عامل می ­باشد. صیانت از مردم، تداوم کارکردهای حیاتی، حفظ زیرساخت­ های اصلی کشور، صیانت از استقلال ملّی از کارکردهای آن می ­باشد. نقش بسیج بسان سلول ­های سفید خون در تمام پیکر نظام اسلامی بوده و آگاه­ سازی و اطلاع ­رسانی، امداد و نجات، آموزش آحاد مردم و ارتقا توان رزم از عرصه ­های پدافند غیرعامل است.

همایش پدافند غیرعامل ویژه کارمندان بسیجی بوشهر برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات