معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:
محمود نوری شادکام اعلام کرد بیماران کرونایی به صورت رایگان درمان خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۶۶۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمود نوری شادکام؛ با بیان اینکه بیمارستان شهید صدوقی به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات خاص به مبتلایان بیماری کرونا در نظر گرفته شده است گفت: بیمارانی که مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شوند به بیمارستان شهید صدوقی ارجاع داده شده و پس از استقرار در اتاق های ایزوله تحت درمان قرار خواهند گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای خدمت رسانی به مردم در این ایام گفت: مرخصی تمامی پزشکان عفونی و روسای بیمارستان ها و پرسنل درمان لغو شده و در زمینه تامین امکانات نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: شرایط مناسبی برای مقابله با این بیماری داریم و امیدواریم با بحران مواجه نشویم هرچند برای شرایط خاص و بحرانی نیز تدابیرلازم اتخاذ شده است.



بیمارستان شهید صدوقی محل پذیرش بیماران قطعی کرونایی است

نوری شادکام تمامی بیمارستان های استان اعم از دولتی و خصوصی را ملزم به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا دانست و اظهار داشت: همه بیمارستان مکلف به پذیرش بیماران و انجام اقدامات اولیه و بستری بیماران هستند و چنانچه بیماری فردی، قطعی شد با هماهنگی پزشکان بیمارستان شهید صدوقی به این بیمارستان ارجاع داده می شود بنابراین این بیمارستان محل پذیرش بیماران قطعی کرونایی است.

معاون درمان علوم پزشکی یزد با بیان اینکه میزان مرگ و میر این بیماری نسبت به بیماری آنفلوآنزا بسیار پایین تر است اظهار داشت: در دوران پیک بیماری آنفلوآنزا400 هزار نفر مبتلا به بیمارستان ها،مطب ها و مراکز درمانی استان مراجعه کردند که 8 هزار نفر از آنان بستری شده و اقدامات درمانی برایشان صورت گرفت اما جو روانی فعلی در جامعه به وجود نیامد.

نوری با اشاره به اینکه تاکنون در دنیا هیچ کودک زیر 9 سالی به این بیماری مبتلا نشده ابراز داشت: البته نباید این مورد ما را از مراقبت از کودکان غافل کند اما می تواند عاملی برای آرامش جامعه و خانواده ها باشد.

وی در خصوص اعزام بیمارانی از قم به بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: استان یزد همواره یکی از قطب های درمان کشور به حسای می آید و پذیرای بیماران از سراسر کشور بوده و در حدود 55 درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی و 40 درصد ظرفیت بیمارستان های دولتی توسط بیماران شهرستانی اشغال شده بنابراین نمی توان درب بیمارستان را بست و بیماران را پذیرش نکرد این عمل هم از نظر عقلی،هم شرعی و هم اخلاقی نکوهیده است.

هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان است

این مقام مسئول در خصوص هزینه های بیماران کرونایی هم گفت: هزینه اولیه بیماران مانند دیگر بیماران توسط بیمه ها پرداخت می شود و اگر بیماری مثبت شود به صورت رایگان درمان خواهد شد حتی اگر هیچ گونه حمایت بیمه ای نداشته باشد البته هزینه تست کرونا نیز رایگان است.

وی درخصوص اقدامات معاونت درمان علوم پزشکی یزد برای حافظت پرسنل درمانی در برابر بیماری کرونا ابراز داشت: تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از پرسنل صورت گرفته و در همین راستا ملاقات با بیماران را به سه روز در هفته تقلیل دادیم.

وی در پایان اطمینان خاطر داد: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اطلاع رسانی و بیان واقعیات هیچ گونه لاپوشانی نخواهد کردو امیدواریم بتوانیم با صداقت و رفتار صحیح در جلب اعتماد بیشتر مردم موفق باشیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات