فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

پیروزِ جنگ بیولوژیک با همدلی مردم و مسئولین هستیم

سردار علی محمد اکبری گفت: از این جنگ بیولوژیک با همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولین به فضل الهی پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد.
کد خبر: ۹۲۲۷۵۷۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جلسه قرارگاه سلامت سپاه استان چهارمحال و بختیاری که به صورت ویدیو کنفرانس با نواحی مقاومت شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های سپاه بسیج برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

سردار علی محمد اکبری با تبریک سال نو اعیاد رجبیه و شعبانیه، از فرماندهان نواحی مقاومت سپاه و بسیج شهرستان ها خواست تجربیات قابل تعمیم خود به سایر نقاط را بیان کنند و افزود: از این جنگ بیولوژیک نیز با همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولین به فضل الهی پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد.

سردار اکبری ادامه داد: قطع زنجیره بیماری مستلزم در خانه ماندن مردم و رعایت توصیه های بهداشتی مسئولین می باشد.

وی، وظیفه ذاتی سپاه و بسیج را حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دانست و گفت: برای مقابله با هر نوع تهدیدی باید آمادگی داشته باشیم؛ گاهی لباس ما در مقابله با دشمن رنگ خون می گیرد و گاهی در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی باید لباسمان خاکی شود و امروز نیز در میدان مقابله با بیماری و جنگ بیولوژیک، لباسمان آغشته به الکل و مواد ضدعفونی می شود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر تداوم طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا، خواستار اجرای کامل مفاد تفاهم نامه بسیج با مراکز بهداشت و درمان و انجام صددرصدی غربالگری سلامت و توجه ویژه به اجرای طرح مطهر که مورد مطالبه فرماندهی کل سپاه است، شد.

سردار اکبری، شناسایی نقاط آلوده شهرستان ها و نقطه گذاری آنها و سوق دادن توجه مسئولین بهداشت و درمان به آن نقاط را از دیگر اقدامات لازم برای کنترل بیماری دانست.

وی با تأکید بر ادامه فعال بودن اقشار مختلف بسیج و سازماندهی گروه های جهادی، تأکید کرد: مراقب فعالیت های عده ای در قالب گروه های خودجوش باشید و باید همه فعالیت ها در زمینه پاکسازی معابر تحت نظر گروه های جهادی و با هماهنگی و توجیه کامل باشد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، با تقدیر از فرماندهان نواحی و گروه های جهادی و اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرگزاری ها، امیدآفرینی برای مردم و انعکاس اقدامات مسئولین بهداشت و درمان و گروه های جهادی و نیروهای مسلح و بسیجیان را در همین راستا ضروری دانست و گفت: محتواهای لازم برای آگاه سازی عمومی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به صورت مستمر صورت پذیرد و اطلاع رسانی شود که با توجه به احتمال انتقال بیماری از طریق حیوانات، گوشت و مرغ قبل از مصرف کاملاً پخته شود و سعی شود آب جوشیده استفاده گردد و میوه و سبزیجات نیز بعد از ضدعفونی مورد استفاده قرار گیرند.

سردار اکبری، از آحاد مردم نیز خواست به توصیه های مسئولان توجه کنند و از سفر پرهیز کنند؛ زیرا چه بسا در مسافرت سوغات ناخواسته ای را برای دیگران همراه ببرند که باعث زحمت و بیماری دیگران بشود.

این مقام ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال بارندگی های شدید در روزهای آینده و جاری شدن سیل، از فرماندهان نواحی سپاه خواست با بسیج امکانات و تجهیزات خود ، برای یاری رسانی در نقاطی که لازم است آماده باشند.

وی همچنین به تولید ماسک در همه شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری با حضور گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: باید اطلاع رسانی لازم از سوی اصحاب رسانه برای اجتناب مردم از خرید ماسک های غیربهداشتی که در منازل تولید می شود و توسط دستفروشان فروخته می شود صورت پذیرد.

در این جلسه فرماندهان سپاه نواحی مقاومت شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری و معاونت های سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و اقشار بسیج، گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب قرارگاه زیستی و همکاری با قرارگاه سلامت و مقابله با کرونا در سطح استان ارائه کردند.

ارسال نظرات