خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: ۳ الی ۴ هزار نفر از بانوان بسیجی و جهادی برای کمک به کادر درمان، به بیمارستان های سطح کشور اعزام شده اند.
کد خبر: ۹۲۲۸۱۷۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات بسیج جامعه زنان کشور برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بانوان بسیجی کشور اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس داده و به اموری نظیر ضدعفونی‌کردن محلات، تولید ماسک و لباس‌های ضد عفونی کننده در کارگاه‌های بسیج زنان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و توزیع اقلام میان خانوارها پرداخته‌اند.

وی با اشاره بر آخرین اقدامات این سازمان برای مهار کرونا توضیح داد: سازمان بسیج برای این منظور تاکنون به ثبت نام از امدادگران بسیجی و گروه‌های جهادی_ خدماتی پرداخته و تا کنون ۱۲۰۰ نفر از بانوان امدادگر بسیجی برای کمک به کادر درمان به بیمارستان‌های مختلف اعزام شده‌اند.

اصلانی افزود: به‌علاوه بانوان و داوطلبان گروه‌های جهادی از طرف سازمان بسیج زنان نیز برای کمک به کادر درمان در بیمارستانها حضور یافتند و تا این لحظه ۳ الی ۴ هزار نفر به بیمارستان‌های سطح کشور اعزام شده‌اند.

راه اندازی ۱۰۰۰ کارگاه تولید ماسک در کشور

وی با اشاره بر تولید ماسک و وسایل بهداشتی اظهار داشت: یکی از اقدامات جدی بسیج زنان تولید ماسک، لباس‌های مخصوص کادر درمان، تهیه مواد اولیه مواد ضدعفونی کننده و غیره بوده است. بانوان بسیجی علاوه بر دوخت و تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های سازمان بسیج، به بسته بندی و توزیع این اقلام نیز می‌پردازند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: تاکنون هزار کارگاه تولید ماسک در سطح کشور راه اندازی کرده‌ایم و کارگاه‌ها در چندین بخش در حال فعالیت هستند، تنها در یکی از بخش‌ها روزانه ۲۰۰ هزار اقلام بهداشتی تولید می‌شود.

توزیع غذای گرم میان خانواده‌های درگیر کرونا

اصلانی با بیان اینکه بسیج زنان به توزیع غذای گرم میان خانواده‌های درگیر کرونا نیز پرداخته است، عنوان کرد: گروه‌های جهادی و اعضای سازمان بسیج طی یک طرح به تهیه و توزیع غذای گرم میان خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها با کرونا درگیر شده، پرداخته‌اند و این طرح در اغلب استان‌های کشور در حال اجرا است. در استان قم نیز به طور کامل و گسترده میان خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا غذای گرم توزیع شد.

به مشاغل آسیب دیده بر اثر کرونا کمک می‌شود

وی با بیان اینکه شیوع کرونا منجر به ضربه اقتصادی به شاغلین روزمزد شده است، تصریح کرد: در همین راستا، سازمان بسیج اقدام به تهیه لوازم معیشتی و جمع آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌هایی که مشاغل آنها روز مزد بود و بر اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، کرده است، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی میان این خانواده‌ها به صورت روزانه در سراسر کشور انجام می‌شود، به علاوه در حال شناسایی دیگر خانوارها برای خدمت رسانی در روزهای آینده به آنها هستیم.

وی با اشاره بر دیگر اقدامات این سازمان بیان کرد: نیروهای بسیج زنان در کنار انجام این اقدامات، به فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز کمک کرده‌اند به طوری که بانوان بسیجی برای خانوارها دوره‌های آموزشی برگزار کرده و حتی ۱۰ هزار نفر نیز به صورت چهره به چهره مورد غربالگری و آموزش برای پیشگیری از کرونا قرار گرفته‌اند. به علاوه برای کمک به پویش «در خانه بمانیم»، حدود چهل هزار پیامک آموزشی برای هموطنان ارسال کرده‌ایم و بیش از صدها محتوا در فضای مجازی نیز منتشر شده است.

اقدامات فرهنگی بسیج زنان برای مهار کرونا

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ابراز داشت: همچنین بالغ بر ۱۰ هزار بروشور آموزشی میان مردم توزیع شده است. یکی دیگر از اقدامات فرهنگی سازمان بسیج حضور اعضای سازمان در بیمارستان‌ها، اهدای گل به کادر درمان و تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت است. این امر موجب دلگرمی این عزیزان و بیماران شده و خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی داشته است.

اصلانی از تولید بازی‌های مجازی برای کودکان در ایام قرنطینه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مهدهای قرآنی، سازمان بسیج زنان اقدام به تولید یک اپلیکیشن حاوی بازی‌های مجازی مناسب گروه‌های مختلف سنی کودکان کرده است. مادران می‌توانند با دانلود این اپلیکیشن به سرگرم کردن کودکان خود در این ایام بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام توسل به اهل بیت و دعا می‌تواند منجر به رفع هرچه زودتر این بلا شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمان بسیج اقدام به برگزاری مراسم‌های معنوی کرده است. برگزاری قرارهای معنوی در فضای مجازی پرداخته است. انجام طرح‌هایی نظیر ختم‌صلوات، ختم قرآن، ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه، برگزاری مراسم‌های قرائت زیارت عاشورا و غیره برای حاکم شدن فضای معنوی و بازگشت آرامش به کشور انجام شده است.

اصلانی در پایان تاکید کرد: اقدامات و تلاش‌های بسیج جامعه زنان کشور برای مقابله با کرونا تا پایان این بیماری ادامه دارد و بانوان بسیجی در کنار مردم تا حد توان تلاش خواهند کرد.

ارسال نظرات