ناکارآمدی نظام‌های غربی در ارائه خدمات سلامت کاملأ مشهود است/ باید مراقب خط روانی دشمن باشیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که دشمنان در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشورمان بدنبال گسترش ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام سلامت کشورمان بودند، گفت: اکنون که خودشان به این بیماری مبتلا شده‌اند، کیفیت و نوع خدمات آنها به مردم‌شان را ببنید که چگونه مردم را به حال خود رها کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۷۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام والمسلیمن محمد عبادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: دشمن به طور مشخص 3 خط روانی را در موضوع کرونا بر علیه ملت ایران در پیش گرفته است که اصلی‌ترین خط آن ایجاد ناامیدی در میان مردم است تا زمینه‌های نافرمانی‌های مدنی و آشوب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا در ایران با القای ناکارآمدی نظام سلامت کشورمان قصد داشتند تا مردم را ناامید کنند اما تلاش شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان کشورمان و بسیج شدن همه امکانات کشور در این زمینه و تأیید تمامی این تلاش‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان داد که ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در ارائه خدمات سلامت به مردم و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی در جهان بوده است.

ماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که تشخیص دقیق خط دشمن در صحنه‌های مختلف یکی از وظایف رسانه‌های انقلابی است، تصریح کرد: یکی دیگر از خطوط روانی دشمن بر علیه ملت ایران، تشدید فشارهای اقتصادی در شرایط تحریمی است چرا که بنیان‌های اقتصادی در اثر شیوع بیماری‌های واگیردار دچار آسیب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده بر لزوم مراقبت و هوشیاری در برابر این بازی‌های سیاسی و روانی دشمنان تأکید کرد و عنوان داشت: جوشش مهر بیکران ملت ایران در کمک به یکدیگر و حضور درخشان فعالان اقتصادی و اجتماعی در کمک به تأمین مایحتاج مورد نیاز برای مقابله با این بیماری جلوه بی‌نظیری است که ما در کشورمان شاهد هستیم و سرمایه بزرگی بشمار می‌رود.

وی بر لزوم همکاری مردم با مسؤولان و رعایت تدابیر اتخاذ شده نیز تأکید کرد و گفت: اگر همکاری مردم نباشد و موضوع قرنطینه خانگی را جدی نگیریم، امکان غلبه بر این بیماری میسر نخواهد شد و هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه و بی‌توجهی به جان خودمان و همنوعان خودمان اقدامی غیراخلاقی و غیرشرعی است و مسؤولیت بی‌توجهی ما در قبال جان دیگران بر دوش ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به شرایط سخت اقتصادی مردم و ضربه عمیقی که شیوع این بیماری بر اقتصاد مردم و بازار وارد آورده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کسب و کارها در این مدت بدلیل تعطیلی‌های ناخواسته بشدت در معرض آسیب قرار گرفته‌اند. از همه دست‌اندرکاران عرصه اقتصادی کشورمان می‌خواهیم که در یک همبستگی ملی، راهکارهای مشخص و مدونی را طراحی و اجرا کنند تا آن دسته مردمی که زندگی‌شان به کسب و کار روزانه‌شان رونق داشته و اکنون وضعیت کشور سبب تعطیلی کسب و کار آنان شده، در مقابل خانواده‌هایشان شرمنده نشوند.

وی اضافه کرد: اصل تکافل اجتماعی اگر چه یکی از وظایف دولت‌ها است اما مشارکت و همکاری مردم در این روزها با یکدیگر می‌تواند سبب حفظ آن شده و وقتی انسان صحنه‌های بی‌نظیری همچون بخشیدن اجاره خانه و مغازه از سوی صاحبان آن به مستأجران را می‌بیند، حقیقتا یکی از جلوه‌های بی‌نظیر ایمان و اراده ملت ایران در عبور از مشکلات را به نظاره می‌نشیند که مصداق عینی باور به خداوند و جاری بودن مهر و اخلاق در جامعه ما است.

امام جمعه بندرعباس گفت: شیوع این بیماری به مثابه یک رزمایش بزرگ اقتصادی، درمانی و اخلاقی در کشورمان است که بدون شک همگی با سربلندی از آن خارج خواهیم شد و بزرگ‌ترین وظیفه در این زمینه بر عهده دولتمردان است که با تدبیر، درایت، هوشمندی، استفاده از توان و ظرفیت فکری نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی بتواند راه غلبه بر این بیماری را هموار کنند.

ارسال نظرات