کارشناس دینی در گفتگو با «بسیج»:

حضرت ابوالفضل(ع) پرچمدار لشکر اخلاص و مظهر دلدادگی به معبود است

کارشناس دینی گفت:حضرت ابوالفضل(ع)پرچمدار لشکر اخلاص و شهادت و مظهر دلدادگی به معبود است.
کد خبر: ۹۲۲۸۶۱۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مهناز حسنلو در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) وروز جانباز اظهار داشت:چهارم شعبان سالروز ولادت پرچمدار بزرگ کربلا حضرت ابوالفضل (ع) که سال ۲۶ (ه ق) در مدینه دیده به جهان گشود؛ وی در دامان حضرت علی (ع) و مادر گرامیش به گونه‌ای پرورش یافت که به مظهر ایثار، غیرت و شجاعت بدل گشت.

وی افزود:حضرت ابوالفضل (ع) ویژگی‌ها و فضایل فراوانی دارد از جمله اینکه در کتاب اسرار الشهادة اثر فاضل دربندی به عنوان حدیث از معصومین (ع) نقل شده از جمله ویژگی‌های حضرت عباس شجاعت، کرم و بخشش بوده به نحوی که این رفتار ایشان به عنوان ضرب‌المثل در میان مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگی و عظمت حضرت ابوالفضل (ع) به گونه ایست که امامان معصوم (ع) در موارد متعدد فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و عظمت شخصیت آن بزرگوار تاکید نموده اند، تصریح کرد:امام صادق (ع) ایشان را صاحب ایمان قوی معرفی کرده است و در زیارت نامه حضرت ابوالفضل (ع) از ایشان به عبد صالح یعنی کسی که مطیع خدا ورسول وائمه (ع) همانند مجاهد در راه خدا عمل می‌کند یاد میشود.

حسنلو با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) به پیمانی که با خداوند برای حفظ بیعت خود با برادر، راهبر وامامش بسته بود وفادار ماند، خاطر نشان کرد:حضرت عباس (ع) آمد تا شجاعت، ایثار و برادری را به معنای واقعی در دوره‌ای که انجماد فکری بر ذهن مردمان آن روزگار سایه افکنده بود ثابت کند زیباتر از این وفاداری در کارنامه وفای انسانی به ثبت نرسیده است.

کارشناس دینی با بیان اینکه روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) روز جانباز نام گرفته خاطر نشان کرد:واژه جانباز یاد آور دلاور مردانی است که با لبخند خود بر زخم‌های ناشی از اصابت تیر و ترکش نام زیبای حضرت عباس (ع) در کربلا را زنده میکند روز جانباز روز کسانی است که همانند حضرت عباس (ع) در وفاداری به امام زمان خود پایدار ماندند واز جان خود گذشتند.

وی با اشاره به لقب امام حضرت ابوالفضل (ع) که باب الحوائج نام گرفته خاطر نشان کرد:باب الحوائج یعنی کسی که به مردم کمک میکند تا خواسته‌ها و مشکل هایشان را با اجازه خدا جواب دهد ماهم از ایشان می‌خواهیم که برای همه بشریت دعا کنند تا همه بحران‌ها و مشکلات را به خوبی و سربلندی پشت سر بگذاریم.
ارسال نظرات