خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به شیب نزولی شیوع ویروس کرونا در استان؛ وعده کرد در صورت تداوم رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم در نیمه اردیبهشت ماه جاری پایان این ویروس منحوس در استان اعلام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۸۸۵۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

عبدالرضا فاضل با ابراز خرسندی از روند شیب نزولی شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد:  تاکنون خوشبختانه ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم استان گلستان نکات بهداشتی را رعایت کردند به گونه‌ای که شیب بیماری کرونا در استان نزولی شده و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی از مرگ ۱۸۰ بیمار کرونایی در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ نفر بر اثر ویروس کرونا در استان جان باختند که تست مثبت کرونای آنها اعلام شده است و ۴۵۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و عدم رفت و آمد در معابر ابراز امیدواری کرد در صورت تحقق این مهم می‌توانیم در اواسط اردیبهشت ماه جاری پایان کرونا را در استان اعلام کنیم.

فاضل با بیان اینکه در مقطعی تعداد یک هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم، گفت: اکنون شیب شیوع این ویروس در استان فروکش کرده است و جزو استان‌های هستیم که در شیب نزولی منحنی شیوع بیماری هستیم.

وی از مردم استان می‌خواهم واقعاً رعایت اصول بهداشت را داشته باشند و مانند ایام قبل از سال تحویل اگر به ما کمک کنند حداقل پیک دوم بیماری را نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: آن ۲۰ درصد جمعیت استان که موارد بهداشتی و خودقرنطینگی خانگی را رعایت نکردند به سایر هم‌استانی‌ها بپیوندند.

فاضل با تاکید بر لزوم رعایت محدودیت‌ها در شهرها بیان کرد: با رعایت مسائل بهداشتی می‌توانیم پیک دوم ویروس کرونا را در استان نداشته باشیم تا در اواسط اردیبهشت انشاالله پایان کرونا را در استان اعلام کنیم.

به گفته وی در بیماریابی صورت گرفته توسط مراکز بهداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان گلستان مورد غربالگری قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به مردم توصیه کرد همچنان مراقب باشند و رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند و افزود: از دهیاران تقاضا داریم از ایجاد هرگونه تجمع و ارائه آموزش‌های گروهی جلوگیری کنند.

فاضل روند همه‌گیری بیماری کرونا را در مقایسه با روزهای گذشته کندتر ارزیابی کرد و گفت: ویروس کرونا نشان داده که ویروس مرموزی بوده و ممکن است چنانچه مردم رعایت نکنند شاهد موج دوم این بیماری طی هفته‌های آینده باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها