خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان بیان کرد:
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: نیروهای مسلح با آماری شامل تجهیز حدود یک هزار و ۵۰۰ تخت به کمک بهداشت و درمان استان آمدند.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۰۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

میر عبدالرضا مراد حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر خوزستان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز در رابطه با جزئیات افتتاح نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی ترخیص شده‌ استان اظهار کرد: براساس تشکیل قرارگاه جهادی بسیج شفا در سطح استان و با توجه به مصوبه بین بسیج و وزیر بهداشت، تشکیل یازده کمیته که یکی از آن‌ها کمیته نقاهتگاه است در خوزستان مقرر شد.

وی در تشریح وظایف این کمیته افزود: این کمیته موظف به طراحی و راه‌اندازی مکان‌هایی جهت استقرار ۱۴ روزه بیماران ترخیص یافته است تا ضمن بازیابی کامل سلامت بیماران، از گسترش احتمالی چرخه کرونا در بین خانواده‌ها جلوگیری شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر خوزستان با اشاره به افتتاح نقاهتگاه شهید سلیمانی عنوان کرد: امروز نیز با همکاری بهداشت صنعت نفت جنوب نقاهتگاهی با حدود ۱۰۰ تخت راه‌اندازی کردیم که مجموع تخت‌ها را به ۲۰۰ مورد افزایش داد.

وی افزود: تجهیز ۵۰ تخت دیگر نیز در بیمارستان طالقانی اهواز مقرر شده است.

حاجتی در پاسخ به وضعیت تجهیز نقاهتگاه‌های شهرستانی بیان کرد: تجهیز ۲۰تخت در هر شهرستان را به فرماندهان بسیج شهری ابلاغ کردیم که در نهایت توانستیم حدود ۶۰۰ تخت را در شهرستان‌ها به انضمام امکانات گسترده پزشکی تجهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس همین ابلاغ‌ها تجهیز ۹۰۰ تخت پیش‌بینی شده بود که بسیاری از آن‌ها راه‌اندازی شده‌اند افزود: نقاهتگاه‌های شهرستان‌ها همگی تجهیز شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر خوزستان در رابطه با وضعیت امکانات نقاهتگاه‌ها گفت: راه‌اندازی یک نقاهتگاه تنها محدود به آماده‌سازی تخت‌ها نیست بلکه تمام امکانات و حتی دستگاه‌های مورد نیاز یک بیمار در این نقاهتگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین یک ایستگاه پرستاری با یک پزشک، چند پرستار و نیروهای خدماتی برای رسیدگی به بیماران آن هم در بازه زمانی ۲۴ ساعته تعیین شده است.

حاجتی در پاسخ به آمار کلی نقاهتگاه‌های استان عنوان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، ارتش نیز ۱۵۰ تخت در اندیمشک و ۵۰ تخت در ماهشهر در نظر گرفته و یک نقاهتگاه ۴۵۰ تختی نیز توسط بیمارستان شهید بقایی نیروی زمینی به صورت آماده باش درآمده است.

وی افزود‌: میتوان گفت که در مجموع، نیروهای مسلح با آماری شامل تجهیز حدود یک هزار و ۵۰۰ تخت به کمک بهداشت و درمان استان آمدند.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات
پر بیننده ها