خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه کربلا سپاه:

پایداری شرایط خوزستان به دلیل همکاری مردم است

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب گفت: اگر استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها از یک پایداری خوبی برخوردار است مدیون مردم استان است.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۰۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

به گرازش خبرگزاری بسیج از اهواز، سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: از بدو ورود ویروس و تشخیص ویروس کرونا در کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت کمک به بهداشت و درمان را به عهده گرفت و با سرعت عمل بالایی وارد عمل شدیم.

وی افزود: در ابتدا یک مجموعه مجهز به آی سی یو با 7 تخت ویژه با حضور استاندار خوزستان آن را افتتاح کردیم و نیروهای بهیار و پزشکیار نیز بر اساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اختیار آنها قرار دادیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب عنوان کرد: در حال حاضر خیاط‌ها در کارگاه‌هایی که راه اندازی کردیم، مشغول تولید ماسک و لباس هستند اما باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد که در این راستا به استاندار خوزستان پیشنهاد راه اندازی دستگاه‌های تولید ماسک در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان را پیشنهاد کردیم.

وی افزود: دستگاه تولید ماسک ظرفیت تولید روزی 100 هزار ماسک را دارد که در ظرف 10 روز تمام مردم خوزستان از ماسک برخوردار خواهند بود و سرعت عمل بالایی دارد ضمن اینکه کوتاه شدن دست دلالان از بازار از مزیت‌های این اقدام است و با توجه به وجود گرد و خاک در استان این اقدام مفید خواهد بود.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب یاد آور شد، غربالگری در بیمارستان شهید بقایی سپاه صورت می‌گیرد و افراد مشوک به کرونا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به آن بیمارستان فرستاده می‌شوند. همچنین 60 تخت جهت سپری کردن دوران نقاهت و درمان در بیمارستان ایجاد کردیم و راه اندازی بیمارستان صحرایی با 400 تخت از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی افزود: با هماهنگی مسئولان بیمارستانی و زندانهای خوزستان در زندان شیبان یک مجموعه با 60 تخت جهت درمان بیماران بعد از تشخیص و غربالگری زندانیان از دیگر اقدامات صورت گرفته سپاه است.

وی تاکید کرد: پایداری بسیار خوب استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها را مدیون مردم هستیم بهترین راه قطع کردن زنجیره ی انسانی است اگر به مدت 14 روز در مقابل این ویروس منحوس استقامت کنیم قطعا نتیجه ی بسیار خوبی خواهیم گرفت.

سردار سیدخادم الشهدا تاکید کرد، حضور و آمادگی کامل گردان‌های ما از برکات آمادگی جنگ 8 سال دفاع مقدس و تجربه ی آن دوران است همکاری مردم نیز عدم حضور آن ها در صحنه مقابله با ویروس است از ادارات، سازمان‌ها و بسیج خواستار راه اندازی پیک خرید هستیم تا مایحتاح مردم را خرید و در اختیار آن ها قرار دهند و مردم با در خانه ماندن زنجیره ی انسانی انتقال ویروس را قطع کنند.

وی در پایان افزود، قریب 17 ملیون متر مربع در استان های خوزستان، لرستان، قم، کهگلویه و بویر احمد را ضدعفونی کردیم و در حال حاضر یک دستور العمل بسیار سختی صادر شده تا مردم حتی المکان در خانه بمانند که اگر مردم 13 به در پیش رو را در خانه بمانند زنجیره ی انتقال بیماری به تدریج قطع خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها