فرمانده حوزه بسیج امام خامنه‌ای شهرستان اشتهارد خبر داد؛
فرمانده حوزه بسیج امام خامنه‌ای شهرستان اشتهارد گفت: تا کنون حدود 320 بسته معیشتی که شامل برنج ، مرغ،گوشت، روغن و تن ماهی بود بین نیازمندان شهر و یا افرادی که به سبب این بیماری منحوس بیکار و یا دچار مشکل شدهاند، توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۳۰۰۳۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرکزاری بسیج از کرج، سید حسن حسینی ساجدی فرمانده حوزه بسیج امام خامنهای شهرستان اشتهارد اظهار داشت همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در اشتهارد فعالیت‌های مختلفی در راستای کاهش گسترش این ویروس در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: مهمترین اقدام فوری که در ابتدای این دفاع بیولوژیک صورت گرفت، راه اندازی قرارگاه‌های پدافند زیستی بود که اقدامات مختلفی توسط این قرارگاه‌ها انجام شد.

فرمانده حوزه بسیج امام خامنه ای بیان کرد: در ابتدای این ماموریت ،کل شهر بلوک بندی شد و با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر ، سه قرارگاه که شامل فرمانده هان، مسؤلان سازندگی و مسؤلان فرهنگی حوزه‌های بسیج بود تشکیل شد.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم برای هر محل نیز یک قرارگاه محله محور تشکیل شد که اعضای این قرارگاه متشکل از فرمانده پایگاه بسیج، امام جماعت و دو نفر نیز  به عنوان معتمد یا از اعضای هیات امنای مسجد یا محل بود.

وی عنوان کرد: عملیات ضد عفونی، لکه زدایی و گند زدایی هر شب از ساعات اولیه شب تا نیمه شب توسط  250 نفر از بسیجیان پایگاه‌های بسیج سطح شهر با همکاری شهرداری شهر اشتهارد صورت می‌گیرد.

فرمانده حوزه بسیج امام خامنه ای  بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و مواد بهداشتی یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که تا کنون حدود 320 بسته معیشتی که شامل برنج ، مرغ،گوشت، روغن و تن ماهی بود بین نیازمندان شهر و یا افرادی که به سبب این بیماری منحوس بیکار و یا دچار مشکل شدهاند، توزیع شده است.

حسینی ساجدی همچنین از توزیع بسته های بهداشتی خبرداد وگفت: تا کنون حدود 80 بسته بهداشتی که شامل‌ ماسک ، مایع دست شویی ،مایع ظرفشویی ،پودر لباسشویی ماشینی و دستی و  500 عدد ژل ضدعفونی کننده دست، بین نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده حوزه بسیج امام خامنه ای، خاطرنشان کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال، اقدامات مختلفی مانند نصب بنر در معبرهای عمومی شهر، نصب سیستم صوت بر ماشین شهرداری جهت اعلام عمومی در سطح شهر به جهت قطع زنجیره  انتقال و نشر پویش در خانه بمانیم و ارسال پیامکهای متعدد حاوی محتوای پویش در خانه بمانیم برای کل اعضای شهر انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در جهت تولید ملزومات مورد نیاز پیشگیری با یک کارگاه خیاطی جهت دوخت و دوز ماسک هماهنگی شد و اکنون روزانه تعداد 900 عدد ماسک توسط حوزه بسیج خواهران حضرت صدیقه کبری (س) دوخته و توسط گروه جهادی شهید حمزه کاظمی استریل ، بسته بندی و در درب منازل عموم مردم شهر و کسبه توزیع می‌گردد.

وی افزود: برای پر کردن اوقات فراغت افرادی که در خانه ماندند نیز برگزاری برنامه راهیان نور مجازی و ویژه‌ برنامه  شبهای دلتنگی و پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی با توجه به اینکه در سال‌های گذشته، عده ای تعطیلات نوروزی خود را در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس و کربلای ایران می‌گذراندند و امسال به دلیل این بیماری منحوس، از حضور در این مناطق محروم ماندند، برنامه ای تحت عنوان راهیان نور مجازی در فضای مجازی صورت گرفت که قسمتی از این برنامه حضور رزمندگان شهر و روایت گری از دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده حوزه بسیج امام خامنه ای برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت روز میلاد امام (ع) به صورت مجازی را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این حوزه عنوان کرد و گفت: همچنین انجام مسابقه چالش های ورزشی در خانه به صورت مجازی از جمله برنامه هایی است که تدوین شده و درحال اجرا است.

حسینی ساجدی به غربال‌گری از ساکنین شهر اشاره کرد و تسریع کرد: این ماموریت که از وظایف مهم اداره بهداشت به شمار می‌رفت با همکاری حوزه‌های بسیج  صورت گرفت و درصد بالایی از اعضای شهر از طریق تماس تلفنی و یا سایت وزارت بهداشت در غربال‌گری شرکت کردند.

وی کنترل ورودی را از جمله تصمیمات ستاد مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: کنترل ورود افراد و خودروهای غیر بومی از غرب به داخل شهر که از نکات مهم به شمار میرفت که این ماموریت نیز  با همکاری سپاه،  نیروی انتظامی شهر و تمامی نهادی‌های دولتی و غیر دولتی صورت می‌گیرد که در آن از بسیجیان نیز به عنوان تامین ورودی در این ماموریت بکارگیری می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها