خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی:

آغاز رزمایش پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت در خراسان جنوبی

جانشین فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: رزمایش پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت از ۱۹ فرودین به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان های استان با هدف ضد عفونی مراکز تجمعی با همکاری سپاه، دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر، شهرداری و نیروی انتظامی استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۷۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سرهنگ علیرضا یوسفی جانشین فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری از برگزاری رزمایش پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت در استان خبر داد وگفت: این رزمایش از سه شنبه ۱۹ فروردین به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمانی و مدافعان سلامت، بسیجیان و گروه های جهادی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور و استان بسیجیان به صورت داوطلبانه در سطح کشور و استان با ضدعفونی خیابان ها و  تولید ملزومات پزشکی و بهداشتی به مقابله با این ویروس پرداختند‌.

سخنگوی رزمایش پدافند بیولوژیکی شهدای سلامت در استان گفت: نیروهای مسلح همیشه نقش خود را به خوبی ایفا کردند و هر زمان مردم و جامعه به کمک آنها نیاز داشتند وارد صحنه شدند و امروز نیز در جریان این بیماری تمامی نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح با تمام توان و تجهیزات مطابق نظر وزارت بهداشت برای به حداقل رساندن مشکلات مردم وارد عمل شدند.

یوسفی عنوان کرد: مطرح شدن این بیماری به عنوان حمله بیولوژیکی در پی پیام مقام معظم رهبری و سرلشکر باقری موجب شد تا اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا جنبه رزمایش و دفاع بیولوژیک پیدا کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در سطح کشور رزمایش های مختلفی در این زمینه انجام دادند، افزود: در سپاه برگزاری این رزمایش بر عهده نیروی زمینی است که با نام پدافند بیولوژیک شهدای سلامت در سطح استان ها برگزار می  شود.

جانشین فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) استان اظهار کرد: نمایش اقتدار توان عملیاتی سپاه در راستا مقابله با تهدیدات بیولوژیک نوین با به کارگیری رده های تخصصی جنگ نوین و استقاده از امکانات تخصصی آنها در جهت ارتقا سلامت جامعه از اهداف این رزمایش است.

وی بیان کرد: از دیگر اهداف این رزمایش مقابله با ویروس کرونا با رفع آلودگی از مناطق شهری، ایجاد آمادگی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در آینده، ایجاد آرامش روانی در جامعه به منظور مقابله با تبلیغات رسانه ای دشمن که به دنبال ایجاد ناامیدی  و ضعیف نشان دادن مدیریت کشور در مقابله با این ویروس هستند.

یوسفی یکی دیگر از اهداف این رزمایش را هماهنگی بین دستگاه ها برای خدمت به مردم دانست و ادامه داد:کسب اطمینان از آمادگی یگان های جنگ نوین از دیگر اهداف دنبال شده در این رزمایش بیولوژیکی است.

وی گفت: این رزمایش به دلیل حضور در صحنه واقعی که جامعه است  مقابله با دشمن واقعی که ویروس کرونا است و استفاده از تجهیزات واقعی با سایر رزمایش های تئوری و عملی متفاوت است که این ویژگی خاص این رزمایش است.

جانشین فرماندهی تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا (ع) با اشاره به ترکیب یگان ها در رزمایش پدافند بیولوژیک شهدای سلامت استان، افزود: گردان جنگ نوین تیپ ۲۱ زرهی نیشابور، گردان جنگ نوین گروه توپخانه ۶۱ محرم تربت حیدریه، گردان جنگ نوین تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا و ۲۰۰ تیم رفع آلودگی از بسیجیان سپاه انصار الرضا در این رزمایش حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این رزمایش از امکانات یک دستگاه خودرو رفع آلودگی درخش تخصص جنگ نوین، ۹۵ دستگاه موتور سیلکت، ۶دستگاه آمبولانس، ۲خودرو آتش نشانی و ۴۲ دستگاه تویوتا و چندین مه پاش دستی و خودرویی استفاده می شود.

یوسفی با بیان اینکه اقدات انجام شده در این رزمایش با اقدمات قبلی سپاه و بسیج تفاوت دارد، افزود: معابر، کوچه ها، ایستگاه های اتوبوس، مجتمع های مسکونی، میادین میوه و تره بار، مراکز خرید، مساجد، پمپ گاز و بنزین و پایانه های مسافربری به صورت هوشمند و سازمان یافته ضدعفونی می شوند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش نیروهای انتظامی ، سپاه، هلال احمر، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی استان حضور دارند، گفت: این رزمایش توسط نیروی زمینی سپاه و ستاد مقابله با کرونا استان و با هماهنگی شورای تامین شهرستان ها برگزار می شود.

سخنگوی رزمایش پدافند بیولوژیک شهدای سلامت استان گفت: تیم رفع آلودگی بسیج از ۱۸ اسفند سال ۹۸ کار خود را در استان شروع کرد که تا امروز ۲۴۳ تیم اجرای عملیات گندزدایی معابر و اماکن استان را انجام دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح تا کنون۳ هزار و ۳۷۱ تیم از بسیجیان با به کار گیری۱۴ هزار و ۱۲۵ نفر در روز  و تعداد ۴هزار و ۸۰۷ گروه جهادی با ۲۲هزار و ۵۲۵ نفر فعالیت جهادی از تولید ماسک و توزیع و تهیه بسته های معیشتی انجام دادند.

یوسفی عنوان کرد: از ابتدا تا کنون ۱۱ هزار و ۵۵۱ مکان رفع آلودگی شده و ۴۷ نقاهتگاه با هزار و ۵۳۸ تخت در استان برای بیماران کرونایی آماده شده است.

 وی ادامه داد: سپاه استان از ابتدا شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۲ هزار و ۵۵۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده، ۱۱ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک و ۱۳ هزار جفت دستکش، ۷هزار و ۴۰۰ لیتر مواد شوینده احتکار شده کشف و تحویل مراجع ذی ربط گردید.

سخنگوی رزمایش پدافند بیولوژیک شهدای سلامت استان گفت: اولین مرحله این رزمایش سه شنبه ۱۹ فروردین  ساعت ۹ صبح  در محل پارکینگ مصلی المهدی بیرجند آغاز و به مدت ۱۰ روز در سایر شهرستان ها استان خراسان جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام/

   

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار