خبرهای داغ:
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز روز منشأیابی نیست روز مقابله با بیماری است، گفت: این که یک بیمار در پیک بیماری پشت در بیمارستان معطل نماند افتخار جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۳۰۶۳۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز (سه‌شنبه ۱۹ فرودین) در جلسه علنی گفت: بلافاصله پس از دریافت اولین گزارش‌ها از ووهان چین در خصوص بیماری کرونا، ترتیب برنامه‌هایی برای مقابله با بیماری جدید دادیم.

وزیر بهداشت افزود: اولین مورد کرونا ویروس تحت عنوان سارس در سال ۲۰۰۳ چین را درگیر کرد و در سال ۲۰۱۲ در خاورمیانه به عنوان مرس بروز کرد و در جده اولین کشته را داشتیم.

او تصریح کرد: در همان روز اول با تشکیل جلسه درباره پرواز‌های مستقیم از چین برنامه ریزی کردیم و به دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع رسانی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از اوایل بهمن دانشگاه‌ها را برای تخت بیمارستانی آماده کردیم، گفت: همان روز‌های اول کیت تشخیص بیماری کرونای جدید را طراحی کردیم.

نمکی اظهار کرد: گزارش‌هایی از سرمای برف زمستانه درباره آنفولانزا و سرماخوردگی‌های شدید داشتیم و پس از آن در ۲۹ بهمن دو مورد در قم علایمی به این شکل داشتیم و به نشانه‌های بیماری آن‌ها شک کردیم. آن روز به اعضای دولت اطلاع دادیم که در قم علایمی مشابه کرونا مشاهده شده است. اگرچه بعضی اعتقاد داشتند اعلام این مسئله قبل انتخابات درست نیست، اما من چنین نظری نداشتم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز روز منشأیابی نیست روز مقابله با بیماری است، گفت: در همان روز‌های اول خروج ماسک از کشور را ممنوع و تخت‌های بیمارستانی را آماده کردیم.

نمکی با تأکید بر اینکه ما به ازای هر نفر ۱.۶ تخت داریم، تصریح کرد: این که یک بیمار در پیک بیماری پشت در بیمارستان معطل نماند افتخار جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها