نشست استاندار کردستان با جمعی از فعالان انجمن‌های خیریه استان

استاندار کردستان در جمع نمایندگان انجمن‌های خیریه استان، شرایط ناشی از شیوع کرونا را ویژه، و مسؤولیت دولت وخیرین درقبال جامعه را دراین شرایط خطیرعنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۱۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا گفت: دولت، وعده‌هایی برای حمایت از افراد فاقد شغل و شاغلین مشاغل آسیب دیده که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند داده که قطعا اجرا خواهد شد، اما شاید طول بکشد لذا لازم است خودمان به فوریت اقدام کنیم. 

وی به اهداء بسته حمایتی به ۱۵ هزار خانوار در استان با کمک تعدادی از خیرین داخل و خارج از استان اشاره کرد و تلاش انجمن‌های خیریه برای تهیه وجمع آوری بانک اطلاعاتی نیازمندان استان رااقدامی خوب عنوان کرد.

استاندار کردستان از خیرین خواست برای تهیه بسته‌های حمایتی برای تعدادی دیگر از آسیب دیدگان شیوع کرونا بویژه دستفروشان و کارگران فصلی کمک کنند.

سید صباح قریشی افزود: این موسسات هرکدام با کارکرد‌هایی ازجمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، کمک به تحصیل دختران و جمع آوری کمک‌های مردمی برای توزیع آن در میان نیازمندان راه اندازی شده اند.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه ۱۰۶ موسسه خیریه درکردستان فعالیت می‌کنند گفت: افراد تحت پوشش موسسات خیریه در کردستان تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند.
 

وی گفت: این موسسات در مواقع حساس ازجمله سیل و زلزله و این اواخر در بحث کرونا به مردم کردستان در زمینه ضد عفونی معابر، وهمچنین توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی خدمت رسانی می‌کنند.

همچنین تعدادی از خیران در این نشست به بیان خدمات حمایتی خود از خانوار‌های نیازمند در کردستان پرداختندو آمادگی خود را برای کمک‌های مردمی به افراد نیازمند در زمینه کرونا اعلام کردند.

در این جلسه روسای این موسسات خیریه با بیان اینکه موسسات سطح استان مجهز به بانک اطلاعاتی هستند و اقدام به تهیه نقشه تقسیم بندی مناطق شهری کرده اند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات