معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: مسابقات، جشنوارهها و کارهای تیمی، به تزریق خلاقیت و نوآوری کمک میکند، مشارکت جمعی را بین معلمان و دانش آموزان به وجود میآورد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در مراسم تقدیر از فرهنگیان برگزیده کشوری ضمن قدردانی از حوزه پرورشی و تربیت بدنی با تأکید بر خلاقیت دائمی در مدارس اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش (اداره، مدیر، معلم) به روز نباشد از دانش آموز خود عقب خواهد افتاد این مسئله در همه حوزهها اتفاق خواهد افتاد!
وی با بیان اینکه بهنظر میآید پاشنه آشیل و نقطه ضعف آموزش و پرورش انجام دادن کارها از روی عادت است گفت: ما وقتی که به مسیری عادت میکنیم و حاضر نیستیم مسیرمان راعوض کنیم، اول خودمان خسته میشویم و بعد جامعه هدفمان را نیز خسته میکنیم و تأثیر کارهایمان نیز کاهش پیدا میکند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: مخاطب ما (دانش آموز) مخاطب به روزی است حتی در حوزه آسیبهای اجتماعی، فن آوری و ... نیز از ما به روزتر است این در حالی است که دانش آموزان نمیتوانند بخشی از اطلاعات و محتوای دریافتی خود را در فضای مجازی مدیریت نمایند.
وی اضافه کرد:مسابقات، جشنوارهها و کارهای تیمی، به تزریق خلاقیت و نوآوری کمک میکند، مشارکت جمعی را بین معلمان و دانش آموزان به وجود میآورد.
موسوی افزود:اجرای خلاقانه برنامهها و طرحهای آموزش و پرورش غیر دستوری است، آرزو دارم روزی مجموعه تعلیم و تربیت به مدرسه آنقدر اطمینان و اعتماد نماید که مدرسه طراح و مجری برنامه هایش باشد.
وی با بیان اینکه در تغییرات پیش آمده در سطح جامعه به عنوان مثال همچون "کرونا" فردیت (تفاوتهای فردی) افراد خود را بهتر و بیشتر نشان میدهد گفت: افرادی که متخصص اند و صاحب فکر و به روز ترند بهتر شرایط را مدیریت کرده اند و از شرایط پیش آمده نتایج مثبت و بهتری خلق میکنند، موجهای تغییر، نشان دهنده پیشتاز بودن افراد است، تفاوت مدارس و تفاوت حوزههای کارشناسی در این کرونا مشخص شد، کرونا موقعیت جغرافیایی (پایین شهر یا بالای شهر) نمیشناسد، مدیر و معلم خوشفکر این تفاوت را نشان میدهد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تاکید کرد: اگر به نیروی انسانی به عنوان سرمایه نگاه کنیم، به خلاقیتهای فردی و همکاری و کارگروهی دست پیدا میکنیم.
سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در مراسم تجلیل رتبههای برتر کشوری گفت: رتبههای برتر کشوری نشانه توانمندی ما فرهنگیان شاهرود است؛ رتبه کشوری در درسی مثل"تفکر و سبک زندگی" نشان دهنده کیفیت بالای تدریس این درس در مدارس شاهرود است.
وی تذکر داد: از کنار رتبههای کشوری راحت نگذریم! کار همگانی که در کسب این رتبهها اتفاق افتاده است شور و سرزندگی به مدارس داده است.
کریمی افزود: ما عدالت محور به همهی مدرسهها نگاه کردیم، نتایج تنها به مدارس خاص محدود نشده است، دبستان نسیبه، دبیرستان علوی، هنرستان شهید باهنر و... اینها به خوبی درخشیده اند.
در این مراسم از حسین طاهری، سرگروه فعالیتهای پرورشی، فاطمه زاهدی فر، سرگروه فعالیتهای پرورشی استان، قاسم خاکپاش، سرگروه درس تفکر و سبک زندگی، فاطمه کریمی، مدیر دبیرستان علوی، مهناز اسحاقیان، معاون دبیرستان علوی، آمنه حبیبی نوده، مدیر دبیرستان بشری، طاهره اکبری، معاون دبیرستان ممتاز شهید حسن پورحیدری، زینت آتلو، مدیر آموزشگاه شهید همت، مریم محمودی، مدیر آموزشگاه برکت فرهنگیان و رتبههای کشوری جشنواره درس تفکر و سبک زندگی، مرضیه خلیل آبادی، دبیر دبیرستان ممتاز ۱۵ خرداد و اختر محمدیون، مشاور دبیرستان ۱۷ شهریور تجلیل شد.
وی با بیان اینکه بهنظر میآید پاشنه آشیل و نقطه ضعف آموزش و پرورش انجام دادن کارها از روی عادت است گفت: ما وقتی که به مسیری عادت میکنیم و حاضر نیستیم مسیرمان راعوض کنیم، اول خودمان خسته میشویم و بعد جامعه هدفمان را نیز خسته میکنیم و تأثیر کارهایمان نیز کاهش پیدا میکند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: مخاطب ما (دانش آموز) مخاطب به روزی است حتی در حوزه آسیبهای اجتماعی، فن آوری و ... نیز از ما به روزتر است این در حالی است که دانش آموزان نمیتوانند بخشی از اطلاعات و محتوای دریافتی خود را در فضای مجازی مدیریت نمایند.
وی اضافه کرد:مسابقات، جشنوارهها و کارهای تیمی، به تزریق خلاقیت و نوآوری کمک میکند، مشارکت جمعی را بین معلمان و دانش آموزان به وجود میآورد.
موسوی افزود:اجرای خلاقانه برنامهها و طرحهای آموزش و پرورش غیر دستوری است، آرزو دارم روزی مجموعه تعلیم و تربیت به مدرسه آنقدر اطمینان و اعتماد نماید که مدرسه طراح و مجری برنامه هایش باشد.
وی با بیان اینکه در تغییرات پیش آمده در سطح جامعه به عنوان مثال همچون "کرونا" فردیت (تفاوتهای فردی) افراد خود را بهتر و بیشتر نشان میدهد گفت: افرادی که متخصص اند و صاحب فکر و به روز ترند بهتر شرایط را مدیریت کرده اند و از شرایط پیش آمده نتایج مثبت و بهتری خلق میکنند، موجهای تغییر، نشان دهنده پیشتاز بودن افراد است، تفاوت مدارس و تفاوت حوزههای کارشناسی در این کرونا مشخص شد، کرونا موقعیت جغرافیایی (پایین شهر یا بالای شهر) نمیشناسد، مدیر و معلم خوشفکر این تفاوت را نشان میدهد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تاکید کرد: اگر به نیروی انسانی به عنوان سرمایه نگاه کنیم، به خلاقیتهای فردی و همکاری و کارگروهی دست پیدا میکنیم.
سید محمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در مراسم تجلیل رتبههای برتر کشوری گفت: رتبههای برتر کشوری نشانه توانمندی ما فرهنگیان شاهرود است؛ رتبه کشوری در درسی مثل"تفکر و سبک زندگی" نشان دهنده کیفیت بالای تدریس این درس در مدارس شاهرود است.
وی تذکر داد: از کنار رتبههای کشوری راحت نگذریم! کار همگانی که در کسب این رتبهها اتفاق افتاده است شور و سرزندگی به مدارس داده است.
کریمی افزود: ما عدالت محور به همهی مدرسهها نگاه کردیم، نتایج تنها به مدارس خاص محدود نشده است، دبستان نسیبه، دبیرستان علوی، هنرستان شهید باهنر و... اینها به خوبی درخشیده اند.
در این مراسم از حسین طاهری، سرگروه فعالیتهای پرورشی، فاطمه زاهدی فر، سرگروه فعالیتهای پرورشی استان، قاسم خاکپاش، سرگروه درس تفکر و سبک زندگی، فاطمه کریمی، مدیر دبیرستان علوی، مهناز اسحاقیان، معاون دبیرستان علوی، آمنه حبیبی نوده، مدیر دبیرستان بشری، طاهره اکبری، معاون دبیرستان ممتاز شهید حسن پورحیدری، زینت آتلو، مدیر آموزشگاه شهید همت، مریم محمودی، مدیر آموزشگاه برکت فرهنگیان و رتبههای کشوری جشنواره درس تفکر و سبک زندگی، مرضیه خلیل آبادی، دبیر دبیرستان ممتاز ۱۵ خرداد و اختر محمدیون، مشاور دبیرستان ۱۷ شهریور تجلیل شد.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار