خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد

ایجاد قرارگاه مهارتی حضرت خدیجه(س) برای همسران طلاب

معاون فرهنگی و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از ایجاد قرارگاه مهارتی حضرت خدیجه(س) برای همسران طلاب خبر داد و گفت: این قرارگاه سال گذشته، در محل حوزه‌های علمیه تبریز با هدف توانمندسازی خانواده‌های طلاب تاسیس شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۶۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عابدینی افزود: در قرارگاه حضرت خدیجه (س) چندین دوره کارگاه خیاطی مخصوص همسران طلاب برگزار شد که در دوران شیوع کرونا، بیش از ۴۰۰ هزار ماسک بهداشتی تولید کرده و پس از بازگشت به منطقه خود، اقدام به تاسیس کارگاه و تولید ماسک‌ و گان بهداشتی کردند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا خانواده‌های طلاب نیز بتوانند در بحث آموزه‌های مهارت زندگی در کنار نشر و ترویج آموزه‌های دینی گام بردارند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به ضرورت ترویج مشاغل خانگی، گفت: در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، تاکنون بیش از ۱۵ دوره مهارت آموزی برگزار شده است و هنوز هم آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

وی افزود: مشاغلی چون قالی بافی، زنبورداری، پرورش قارچ، گیاهان دارویی و بوقلمون و تولید کاغذ خوشنویسی از جمله مشاغل فعال در استان هستند که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام عابدینی گفت: اگر این مرکز مورد حمایت واقع شود، همسران طلاب در کنار کسب مهارت و شغل، با ایجاد کسب و کار، باقی افراد را نیز صاحب شغل خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها