بامیری:

زاگرس را سوءمدیریت سوزاند

نماینده مردم لردگان در مجلس تنها راه جلوگیری از آتش‌سوزی‌های مکرر در پوشش جنگلی زاگرس را تامین نیروی انسانی آموزش دیده و تامین اقلام و ماشین‌آلات مورد نیاز در حوزه آتش‌نشانی دانست.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۰۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین بامیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره علل و عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس، گفت: تنها راه جلوگیری از آتش‌سوزی‌های مکرر در پوشش جنگلی زاگرس تامین نیروی انسانی آموزش دیده و اقلام و ماشین‌آلات مورد نیاز در حوزه آتش‌نشانی است، همچنین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه برنامه مدونی را با همین رویکرد دنبال کنند و صدالبته باید مهارت‌های لازم را به نیروهای انسانی آموزش داده شود.  

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که نیروی آموزش دیده و تجهیزاتی همچون ایستگاه‌های آتش‌نشانی با رویکرد اطفاء حریق آنطور که باید تربیت و ایجاد نشده است، هر ساله شاهد آتش‌سوزی جنگل‌های استان‌های زاگرس‌نشین هستیم به همین دلیل نمی‌توان اصلاح بحران را شامل حال این اتفاقات کرد چراکه درصورت داشتن آمادگی می‌توان جلوی این آتش‌سوزی‌ها را گرفت.

وی اضافه کرد: حادثه و بحران زمانی رخ می‌دهد که از وقوع آن بی‌خبر باشیم اما آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس هر ساله تکرار می‌شود بنابراین این اتفاق ناشی سوءمدیریت است نه حادثه‌ و یا بحران.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان محیط زیست، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، دفاع و  کشور با هدف هم‌افزایی میان دستگاه‌ها، جهت حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار