رئیس کمیسیون امور داخلی کشور:

فقط ۶۰ کیلومتر از خط دوم انتقال آب به انجام رسیده/ یزد در آستانه تنش جدی آبی است

رئیس کمیسوین امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ۶۰ کیلومتر از این خط به انجام رسیده و قطعا اگر به این صورت پیش برویم در افق ۱۴۰۰ به بعد قطعا با تنش‌های جدی در حوزه آب روبرو می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۸۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار در نشست مجمع نمایندگان استان با شورای انسجام بخشی آب و برق استان یزد با اشاره به اینکه موضوع اصلی استان یزد بحث آب است اظهار داشت: در یک بازه زمانی از آب و تامین آن برای استان غافل شدیم و همین موضوع خسارت جدی به ما وارد کرد و فرصت خوبی از استان گرفته شد.

وی با بیان اینکه این بی‌توجهی به دهه ۹۰ باز می‌گردد افزود: در سال ۹۳، ۵۰۰ میلیون متر مکعب تخصیصی از خلیج فارس گرفته شد که متاسفانه هیچ اقدامی برای این موضوع انجام نشد تا این تخصیص باطل شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط دوم انتقال در سال ۹۱ شروع به کار کرد افزود: تا الان که در سال ۹۹ قرار داریم، تنها ۶۰ کیلومتر از این خط به انجام رسیده و هیچ اراده‌ای در استان وجود نداشت که این خط را به پایان برسانیم.

وی افزود: قطعا اگر به این صورت پیش برویم و با وجود تنش‌ها و تهدید‌های موجود در خطوط انتقال و مشکلاتی که به دلیل کم‌آبی با آن روبرو هستیم، استان یزد در افق ۱۴۰۰ به بعد قطعا با تنش‌های جدی در حوزه آب روبرو می‌شود.

رئیس کمیسوین امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید اولویت اصلی خود را بر خط دوم انتقال قراردهیم چرا که پیمانکار و طرح آن کاملا مشخص است و باید با سرعت این طرح را دنبال کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار