مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: به منظور حفاظت و احیا آثار تاریخی فرهنگی، از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۵۴
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور حفاظت و احیا آثار تاریخی فرهنگی لرستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فصل مرمت در سطح ابنیه تاریخی استان انجام شده است.

وی، بیان کرد: مرمت اضطراری قلعه «فلک الافلاک»، خانه تاریخی «آخوند ابو»، خانه «رحیمی» و کوره آجرپزی خرم آباد و مساجد «جامع» و امام و خانه «افتخار الاسلام» بروجرد از موارد شاخص این فصل اقدامات مرمتی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره اینکه هدف از انجام عملیات مرمت بر روی آثار فاخر تاریخی- فرهنگی استان، حفظ، نگهداری، مرمت اضطراری و یا احیا این آثار است، افزود: برای انجام این عملیات ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرد که برخی اقدامات به اتمام رسیده و برخی نیز در حال اتمام هستند.

قاسمی، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری با جذب اعتبارات لازم مرمت دیگر ابنیه تاریخی سطح استان نیز در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

ارسال نظرات