سردار حکمتیان:

یگان های تیپ ۴۸ فتح آتش به اختیار در بحران‌ها / نیاز به کار جهادی و انقلابی داریم

فرمانده تیپ ۴۸ فتح روایتی از حضور این یگان مستقل در بحران‌ها از آتش سوزی گرفته تا مقابله با کرونا و خواباندن غائله ۸۸ شرح داد.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۱۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح و با همکاری سازمان بسیج رسانه  استان  و تیپ 48 فتح نشست خبری فرمانده تیپ 48 فتح و برنامه میدان تیر برای اصحاب رسانه در یاسوج برگزار شد.

سردار حسن حکمتیان امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد ارتقای درجه خود را مدیون و مرهون هم استانی‌ها در طول ۴۱ سال اخیر و همچنین رشادت‌های رزمندگان استان و جامعه بزرگ ایثارگری دانست.

وی گفت: تیپ 48 فتح ماحصل همه رشادت‌های استان بوده و اکثر شهدای استان از این تیپ هستند که به ندای ملکوتی امام انقلاب لبیک گفتند.

این فرمانده ارشد نظامی افزود: همه ۱۳ هزار ایثارگر استان متعلق به این یگان هستند و هنگامی که رفتند عقیده داشتند که برنگردند و اکثر آن‌ها که ماندند تیر و ترکش در بدن دارند و امروز به سختی نفس می‌کشند تا قله های افتخار را در موشکی و نانو و پزشکی طی کنیم.

وی گفت: امروز به مکانی آمده‌اید که فداکاران آن سال‌های سال در سیستان و خوزستان در خطی به طول ۱۶۴ کیلومتر در برابر قاچاقچیان و گروهک‌ها جانفشانی کردند و در ارتفاعات پیرانشهر و جاسوسان و اشنویه کاری کردند که سال‌ها امنیت و اقتدار به جغرافیای جمهوری اسلامی برگردد.

این فرمانده گفت: سال‌ها این یگان در برابر گروهک‌ها جانانه جنگیدند تا مجبور شدند از کشور فرار کنند و در بلوچستان مقابل جیش الظلم بود که تا آخرین قطره خون در مقابل گروهک ریگی ایستادند.

وی افزود: صدها کیلومتر از شمال غرب در دست پژاک بود که ۷ شهید دادیم و سه سال و نیم در شرایط سخت خوزستان حضور پیدا کردیم  و برگ زرینی از افتخار در آن استان داریم که فرزندان استان امنیتی بی‌نظیر ایجاد کردند و در مقابل همه گروهک‌ها ایستادیم که تا بن دندان از سوی آمریکا تجهیز شده بودند. 

حکمتیان افزود: ما به نمایندگی از تاریخ پر افتخار استان رفتیم و اجازه ندادیم هیچ قاچاقچی و گروهکی از معبر تیپ ۴۸ فتح عبور کند و در چنگال تیزبین رزمندگان استان گرفتار شدند آن‌ها اعتراف کردند که نتوانستند از معبر ما عبور کنند.

وی گفت: باور و اعتقاد راستین داریم که مردم وارثان انقلاب هستند و ما سربازان ولایت هستیم و اگر این انقلاب به دنبال مسیر پر افتخار خود است باید ارتباط میان مردم و ولی فقیه برقرار باشد و نگذاریم مردم از حاکمیت و نظام دلسرد شوند.

حکمتیان اظهار کرد: بعد از ۸ سال دفاع مقدس در عرصه سازندگی ورود پیدا کردیم و در همه حوزه‌ها وارد کار ساخت و ساز شدیم و سپس عرصه تغییر کرد و شبیه خون فرهنگی در دستور کار دشمن قرار گرفت که در خدمت هیات‌ها و حلقات و اردوهای راهیان نور بودیم.

وی گفت: در سال ۷۸ و ۸۸ که کشور در لبه پرتگاه بود ورود پیدا کردیم و به کمک مردم ناامنی خنثی شد رزمندگان استان در جبهه مقاومت هم رشادت آفریدند و از بین پاسداران جوان این استان در جبهه مقاومت فرمانده تیپ داشتیم و حادثه دفاع مقدس را تکرار کردند.

حکمتیان بیان کرد: جوانانی داشتیم که اگر به شکل و شمایل آنها نگاه کنید فکر نمی‌کنید که در جبهه مقاومت فرمانده یگان های بزرگ بودند در بحران ها مثل سیل و زلزله و کرونا و آتش سوزی هم ورود پیدا کردیم و در سیل‌ها و زلزله ها اولین یگانی بودیم که به آن مناطق ورود پیدا کردیم در سیل سال گذشته در حوزه ماشین‌آلات و گندزدایی کمتر از دولت کار نکردیم و در خوزستان روزی۲۰ هزار غذا پخت می کردیم.

وی گفت: تیم جنگ نوین ما در خوزستان مستقر شدند و از خانه‌های مردم رفع آلودگی کردند و شهر دزفول را خاکریزی کردند تا سیل وارد شهر نشود و سه تا ۴ ماه در استان خودمان و در مناطق محروم بستر رودخانه‌ها و کانال های آب کشاورزی را ساماندهی کردیم و طوری شده بود که مردم برای خدمات‌دهی به ما نگاه طلبکارانه دارند.

این فرمانده گفت: به دنبال بالا بردن سطح توانایی خود هستیم و این اقدامات اصلا در ماموریت‌های ما تعریف نشده اما اعتقاد به در کنار هم بودن داریم و امروز این کار در دستور کار ماست.

وی افزود: در شمال غرب که ۷۰ روز از خانه دور بودیم در وسط راه بازگشت به منزل به دنبال اجساد حادثه سقوط هواپیما رفتیم و بعد از ۲۲ روز در رودخانه بشار که به دنبال جسد بودند ظرف ۲۴ ساعت جسد را پیدا کردیم و روزی نیست اداره‌ای و نهاد مردمی و نهاد خدمات‌رسان از ما تقاضایی نداشته باشد.

حکمتیان گفت: در همین بحبوحه شیوع ویروس کرونا که از همان ساعت اولیه با تجهیزات خود حضور پیدا کردیم و از همه اماکن رفع آلودگی شد و اولین بار که وارد بیمارستان جلیل شدیم کارکنان بیمارستان مثل گل شکفتند چرا که تا قبل از ما کسی جرات حضور در آن نقطه را نداشت. 

وی افزود: به پاسداران خود گفتیم هر خانه پاسدار باید یک پایگاه سلامت و هر خانواده پاسدار سفیر سلامت باشد و همه گردان‌های ما ورود پیدا می کردند و ۳۳۵ هزار ماسک و گان و دستکش و روپوش تولید کردیم و در حوزه غربالگری ۲۴ ساعته حضور داشتیم.

این مسوول گفت: هر گاه نیاز به پایگاه و آمبولانس بود اهدا کردیم و تیم واکنش سریع ما حضور پیدا می‌کرد در همین راستا ۱۵۲ هزار لیتر مواد گندزدا تامین کردیم و به یاری روستاها شتافتیم و در سراسر استان پایگاه‌های سلامت راه اندازی کردیم.

سردار حکمتیان ابراز داشت: در حوزه کمک مومنانه ورود کردیم و در استان جمع آوری و نگهداری و بسته بندی و انتقال آن به دست این تیپ بود. خود یگان  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کمک مردمی و بسته بندی و توزیع داشت. 

وی گفت: تعاملات خوبی با ادارات داریم هر جا که گفتند زمین‌های کشاورزی و کانال‌ها نیاز به ساماندهی دارند حضور پیدا کردیم و در آتش سوزی‌ها هیچ آتشی نبود که حضور پیدا نکردیم و اعلام کردیم که گردان‌های ما آتش به اختیار ورود پیدا کنند.

سردار حکمتیان یادآور شد: نیاز به کار جهادی و انقلابی داریم و رسانه‌ها در برابر خون شهدا و در برابر اعتقادات و باورهای مردم مسوول هستند و باید تلاش مضاعف باشد دشمن به دنبال تجاوز فکری است و شما خبرنگاران هم فرمانده در حوزه فرهنگی هستید شما کار بسیار سخت مطالبه‌گری دارید و باید به شما رسانه‌ها افتخار کرد وقتی رسانه‌ها ورود پیدا کردند همه حرکت می‌کنند و اگر خودتان در بحران‌ها نباشید دیگران هم حضور پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات