خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر در گفت‌وگو با «بسیج» تأکید کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر امروز که عصر حاکمیت زندگی مدرن و ماشینی است بیش از هر زمان دیگری ضرورت آسان کردن این سنت بین جوانان احساس می‌شود و در این الگو از سیره معصومین(ع) به خصوص حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین راه حصول این امر است.
کد خبر: ۹۲۵۹۴۳۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

ضرورت ترویج ازدواج آسان در عصر حاکمیت زندگی مدرن و ماشینیحجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان،  با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ازدواج باعث استحکام و قوام شخصیتی زن و مرد و در عین حال پرورش روح و آرامش روان فرد را به دنبال دارد و همچنین موجب بهداشت روحی و روانی یک جامعه و حاکمیت عفاف و حس مسئولیت پذیری می‌شود.

وی افزود: امروز که عصر حاکمیت زندگی مدرن و ماشینی است بیش از هر زمان دیگری ضرورت آسان کردن این سنت بین جوانان احساس می‌شود و در این الگو از سیره معصومین(ع) به خصوص حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین راه حصول این امر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: نیاز به زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده از نیازهای بشری است تا انسان‌ها با روی آوردن به ازدواج به میل باطنی و خواسته طبیعی خویش پاسخ دهند.

وی با اشاره به ارزش‌های پوچ و باطل که رواج پیدا کرده است، عنوان کرد: بیشترین ارزش‌های پوچ و باطل مهریه بالا و جهیزیه تشریفاتی و مراسم سنگین است که گاها با کدورت‌ها و اختلافات همراه خواهد بود.

شیرزادی افزود: صبر و بردباری عامل دیگری در موفقیت زندگی برای زوجین است که نتیجه آن زندگی ساده و قناعت کردن است که در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می‌شود، به خصوص در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که برای تمام زنان و جوانان امروز مایه مباهات و اسوه کامل است.

وی با اشاره به قرآن و روایات بیان داشت: در تبیین فلسفه ازدواج اصل پیوند زنانشویی را از زیباترین لحظات زندگی زنان و مردان می‌دانند و برای ما هم خداوند الگوهای عملی معرفی کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: یکی دیگر از عوامل اساسی در امر ازدواج رضایت والدین در رضایت پروردگار است که اگر این رضایت حاصل شود به طور قطع مشکلات سر راه رفع خواهد شد و یک زندگی موفق تشکیل می‌شود چراکه بر اساس ارزش‌ها و معیارهای الهی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات