امام جمعه خلیل آباد:

نماز جمعه قبل از انقلاب ابزاری در دست رژیم طاغوت بود

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه نماز جمعه قبل از پیروزی انقلاب، ابزاری در دست رژیم طاغوتی بود، ولی بازتاب و خاصیت امروزی را نداشت، گفت: نماز جمعه یک نهاد به تمام معنا مردمی و حاکمیتی است و برخی از مسئولان شهرستان باید اهتمام ویژه‌ای به شرکت در نماز جمعه خلیل آباد داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۰۱۳۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، صبح امروز در نشست شورای اداری خلیل آباد که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با حضور جمعی از اعضا در محل دفتر امام جمعه خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه یک نهاد حاکمیتی، انقلابی، جهادی و مردمی است که بعد از پیروزی انقلاب از شکوه بیشتری برخوردار شد.

وی با بیان اینکه خدای متعال یک سوره را به عنوان سوره جمعه نازل فرمود: ه و نکات فراوانی در خصوص نماز جمعه در این سوره وجود دارد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه از مصادیق روشن ذکر خداوند متعال در روز جمعه است که آثار و برکات فراوانی دارد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه از صدر اسلام تا کنون برگزار می‌شده، ولی در عرصه‌های مختلف ابزار در دست رژیم‌های ستم گر و خائن بوده است، تصریح کرد: امروزه نماز جمعه در کشور‌های اسلامی اقامه می‌شود، ولی در بسیاری از این کشور‌ها یک نماز دیکته شده و دستوری از سمت پادشاهان است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه قبل از پیروزی انقلاب، ابزاری در دست رژیم طاغوتی بود، ولی بازتاب و خاصیت امروزی را نداشت، اذعان کرد: بعد از انقلاب در مردادماه ۵۷ اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد و از آن به بعد مردم به تاثیرگذاری نماز جمعه واقف شدند.

ناهیدی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، نمازجمعه در بیش از ۹۰۰ پایگاه در کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقامه شدن یا نشدن نماز در برخی از نقاط کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث افت نمازگذاران شده است.

وی با تاکید بر اینکه الحمدلله وضعیت پایداری در برگزاری نماز جمعه خلیل آباد حاکم است، تشریح کرد: حضور در نماز جمعه برکات و آثار فراوانی دارد که افراد انقلابی نیز به این مسائل توجه ویژه‌ای دارند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه نماز جمعه یک نهاد به تمام معنا مردمی و حاکمیتی است و برخی از مسئولان شهرستان باید اهتمام ویژه‌ای به شرکت در نماز جمعه خلیل آباد داشته باشند، بیان کرد: طبق ارزیابی‌هایی که صورت گرفته برخی از مسئولان و کارمندان حضور هفتگی و مستمر در نماز جمعه دارند و انتظار این است در نماز جمعه‌ای که حاکمیتی است مسئولان شرکت داشتند باشند.

ضرورت تبدیل سرمایه‌های منجمد خلیل آباد به سرمایه‌های مولد

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این مراسم اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه بسیار رفیعی دارد و خطبه‌ها در دو بخش عبادی و سیاسی است و نگاه ویژه‌ای به این دو بخش دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه بعد از انقلاب به یک بخش جدا نشدنی انقلاب و نظام تبدیل شده که آگاه بخشی‌های خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نقش نماز جمعه در ایجاد یک وحدت و یکپارچگی از قدیم الایام مورد توجه بوده است.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه نوعی تفکر و ایدئولوژی اسلامی در جامعه تزریق می‌کند که ما را به سمت وفاق اجتماعی هدایت می‌کند، تصریح کرد: وفاق اجتماعی نیز برآمده از ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه فراز و نشیب‌هایی از ابتدا در برگزاری نماز جمعه وجود داشته است، اذعان کرد: پایگاه‌های نماز جمعه در ویروس کرونا جزو اولین نقاطی بودند که در بحث تعطیلی‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی همراهی و همکاری داشتند.

قاسم پور با بیان اینکه سال آخر دولت است و هجمه‌های مختلفی را دشمن در بخش‌های مختلف وارد می‌کند و نیاز به یک اتحاد و همدلی داریم، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها در این شرایط وظایف سنگین تری دارند و باید جهادی و شبانه روز در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: مدیری که در این شرایط برای مردم کار کند جهادی است و مردم و مسئولین باید احساس کنند که همه در یک کشتی به نام کشتی نظام نشسته اند.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه باید بتوانیم سرمایه‌های منجمد شهرستان را تبدیل به سرمایه‌های مولد کنیم و این با تلاش و همراهی امکانپذیر است، تاکید کرد: سال جهش تولید است و در بستر این مثلث توسعه اقتصادی باید یک کار نمودار و بزرگی در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شعار و نگاه ما و عملیاتی ما بر سه محور سلامت معیشت و امنیت مردم است و هر دستگاهی که در جهت تقویت این سه محور حرکت کند مطمئنا به اعتلای نظام کمک کرده است، بیان کرد: وحدت و وفاق همدلی باید در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌های مختلف وجود داشته باشد.

قاسم پور با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد وضعیت مطلوبی در خصوص کرونا ندارد و زندگی خود را با این شرایط کرونا باید مدیریت کنیم، ابراز کرد: ادارات و نهاد‌ها موظف به استفاده از ماسک و ارائه به ارباب رجوع که از ماسک استفاده می‌کنند هستند و از مردم خواهش دارم رعایت این موضوع را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار