خبرهای داغ:
ترکش‌های گلایه‌های مردم نه تنها به دولت و مجلس بلکه به نظام جمهوری اسلامی نیز رسیده است، برخی که مخالف نظام هستند حساب‌شان جداست، اما افرادی که نظام را قبول داشته به‌دلیل این گرانی و شرایط اقتصادی زبان از گلایه باز کرده‌اند و سوی پیکان سوءمدیریت را کل نظام نشانه گرفتند.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۰۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

ترکش‌های گلایه‌های مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اتحادیه‌ها متشکل از خوش‌نام‌ها و باسابقه‌های یک صنف هستند که همگی دور یک میز جمع می‌شوند و در راستای بهبود صنف خود همفکری و تلاش می‌کنند؛ در همین راستا رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه مالکان حاضر به افزایش ۲۵ درصدی به اجاره بها نیستند و رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها نباید انتظار میوه ارزان را داشت؛ توجیهی برای این گرانی‌ها و بی‌نظارتی‌ها داشتند؛ اما امام جمعه همدان در نخستین خطبه‌های نماز جمعه همدان در سال جاری به وضعیت گرانی‌ها در جامعه پرداخت و با بیان اینکه گرانی‌های سرسام‌آور باعث ناراحتی مردم شده است، گفت: افزایش قیمت مسکن، خودرو، اقلام ضروری و اجاره‌بها باعث نگرانی و ناراحتی مردم شده است.

ترکش‌های گلایه‌های مردم نه تنها به دولت و مجلس بلکه به نظام جمهوری اسلامی نیز رسیده است، برخی که مخالف نظام هستند حساب‌شان جداست، اما افرادی که نظام را قبول داشته به‌دلیل این گرانی و شرایط اقتصادی و کوچک‌شدن سفره خود و شرمندگی در برابر همسر و فرزندان خود زبان از گلایه باز کرده‌اند و سوی پیکان سوءمدیریت را کل نظام نشانه گرفتند.

شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن از جمله تعطیلی یا توقف فعالیت‌های اقتصادی در سطح تولید و عرضه و محدودیت در حوزه تجارت خارجی از علت اصلی افزایش قیمت اغلب کالاها طی چند ماه گذشته در این استان است.

تقویت صنایع تبدیلی یکی از بخش‌های مورد توجه در فرآیند توسعه است و توجه بیشتر به این صنایع تسریع در رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی را موجب می‌شود. تولید سیب زمینی ، سیر، گردو و کشمش در استان همدان می تواند موتور محرک جهش تولید و بازوی مولد اشتغال باشد چرا که شاخک های وابسته به زنجیر تولید در این بخش می تواند موثر واقع شود.

یادداشت از: امیرحسین منطقی

انتهای پیام/

ارسال نظرات