خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، رضا نقدی در نشستی که با حضور دکتر اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان به مناسبت هفته ملی کارآفرینی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مهارت محور باتربیت نیروی کار ماهر و چیره‌دست همراه با پنجه‌های کارآمد است.

وی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالغ‌بر 140 هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در 176 دانشکده در ۱۱۴ شهر کشور و 31 استان در سطح کشور هست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به وجود 2300 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 4 دانشکده با 4 هزار دانشجو و 500 عضو هیئت‌علمی، مدرس و نیروی حق‌التدریس رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی با تأکید بر اینکه اقتصادی‌ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است، اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

وی یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به‌منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: دانشگاه فنی‌ حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدید پذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت‌بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذشده است.

استان سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان این‌که دستگاه‌های اجرایی استان متعهد شدند در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کنند، اظهار داشت: استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزء استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده که این‌ مهم حاصل همت‌ جهادی کارفرمایان، کارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیریت و برنامه‌های راهبردی استانداری است.

وی با تأکید بر تربیت تکنسین کارآمد گفت: نهضت مهارت‌آموزی جهت ایجاد اشتغال مولّد باید با جدایت پیگیری گردد و مشکلات صنعتگران و کارگران مشغول به کار در واحدهای تولیدی استان به‌صورت هفتگی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان رصد می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها