شاخص بهره مندی روستاهای ایلام از آب آشامیدنی به ۸۰ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: شاخص بهره مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۸۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، "نورالله تیموری"  اظهار داشت: در ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۲۵ روستا در این استان با استفاده از تانکر سیار آبرسانی می‌شدند اما در پی برنامه‌ریزی مناسب و اجرای بهنگام آن هم‌اینک ساکنان ۱۰۳ روستا از این تعداد دیگر نیازی به تانکر برای آبرسانی ندارند زیرا آب بهداشتی مورد نیاز بطور ثابت و مستمر تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب ایلام قرار دارد، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در چند سال گذشته سبب دسترسی بیشتر روستاییان این استان به آب شرب سالم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه هم‌اینک تنها ۲۲ روستا در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند ، تاکید کرد: این شرکت در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از مجتمع ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستاییان از آب شرب، تعداد روستاهای باقی مانده را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

تیموری همچنین به افزایش ۱۴ درصدی شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای این استان اشاره و بیان کرد: بر همین اساس هم اینک ۸۰ درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: درصد افزایش در برخورداری روستاهای ایلام از ثبات در دسترسی به آب سالم و بهداشتی ظرف مدت فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

ارسال نظرات