خبرهای داغ:
مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان غربی خبر داد

توزیع 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا در استان

مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان غربی گفت: در قالب مرحله دوم رزمایش احسان و همدلی 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان غربی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۷۳۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علیرضا عزتی امروز در پویش ملی احسانه که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه و جمعی از سایر مسئولان در حسینیه مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد زیادی از بسته‌های معیشتی در مرحله اول این رزمایش در شهرستان‌های سردشت و تکاب توزیع شد.

این مسئول گفت: هم اکنون در مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان قرار گرفته‌ایم، که 40 هزار بسته در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود، همچنین 80 هزار غذای گرم هم در بین جامعه هدف توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه به واسطه بنیاد احسان در این استان اقدامات شاخص زیادی از جمله ساخت مسکن محرومان، لوله‌کشی آب در روستاهای سردشت، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس از جمله اقداماتی است که انجام گرفته است، اضافه کرد: همچنین در زلزله قطور خوی از محل زلزله‌زده بازدید کرده و بسته‌های معیشتی، چادر و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مردم آن منطقه قرار دادیم.

این مسئول یکی از خدمات شاخص این مجموعه را اهتمام برای نگهداری دام و طیور خانواده‌های زلزله‌زده عنوان کرد و بیان داشت: با همکاری جهاد کشاورزی خوی این مهم انجام گرفت، تا اینکه بتوانیم تا اندازه‌ای از خسارات مالی خانواده‌های مصیبت‌دیده جلوگیری کنیم.

عزتی ضمن اشاره به اینکه برای مدرسه‌سازی نیز در استان اقدامات زیادی انجام گرفته است، ادامه داد: خیران و افراد نیکوکار بزرگترین سرمایه‌های این مجموعه و هر سازمانی هستند چرا که به اقشار کم‌برخوردار جامعه خدمت می‌کنند، بنابراین می‌توان با کمک افراد نوع‌دوست برای افزایش سرانه آموزشی استان بیش از پیش اهتمام ورزید.

 توزیع یک میلیون بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور

 محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ادامه این مراسم، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناسبت عید سعید غدیرخم نسبت به اهدای 5 هزار سری جهیزیه اقدام می‌کند که با در نظر گرفتن جمعیت هر استان نسبت به توزیع این جهیزیه‌ها اهتمام می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد 300 سری جهیزیه برای آذربایجان غربی اختصاص پیدا می‌کند؛ قیمت تمام شده هر سری جهیزیه برای ستاد اجرایی فرمان امام 14 میلیون تومان برآورد شده است، که ارزش آن براساس نرخ بازار به مراتب بیشتر خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه 12 قلم وسیله اساسی زندگی در این جهیزیه‌ها گنجانده شده است، اظهار کرد: همه آنها از اجناس مرغوب ایرانی و تولید داخل تهیه شده است و از این طریق در تلاش هستیم که به سهم خود فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه همزمان با این آئین یک میلیون بسته معیشتی نیز با مشارکت گروه‌های جهادی تهیه شده است که در بین اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود، اضافه کرد: براساس میزان شیوع کرونا، درصد جمعیت و برخی از معیارهای دیگر، این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهیم، که در مرحله نخست 40 هزار بسته در این استان توزیع می‌شود و در مرحله بعد نیز براساس میزان نیاز نسبت به اهدای این اقلام اقدام خواهد شد.

ترکمانه ضمن اشاره به اینکه فعالیت‌های مورد اشاره با نظارت کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین اهدای لوازم ورزشی به مدارس و مساجد را با عنوان لیگ احسان در برنامه داریم، که تعدادی از آنها نیز به مردم آذربایجان غربی تعلق می‌گیرد.

لزوم توجه ویژه به قشر بی‌بضاعت و کم‌برخودار استان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش پایانی این مراسم بر لزوم توجه ویژه به قشر بی‌بضاعت و کم‌برخودار استان تاکید کرد و بیان داشت: شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن برخی از کسب و کارها باعث شده است، که مشکلات مالی بیشتری برای این طیف از جامعه به وجود بیاید.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در خدمت به مردم ارزشمند توصیف کرد و برای تداوم این مسیر و استمرار در خدمت‌رسانی تاکید کرد و بیان داشت: این مجموعه با قرار گرفتن در کنار سایر ارگان‌ها می‌تواند خدمات بسیار مفید و قابل توجهی ارائه دهد.

امام جمعه ارومیه، اقدامات بسیج مستضعفین برای دستگیری از افراد کم‌بخوردار در برهه کنونی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این روحیه نوع‌دوستی و همدلی که در بین مردم ما وجود دارد در دنیا کم‌نظیر بوده و خداوند متعال را باید نسبت به این موضوع شکرگزار باشیم.

وی یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی را افزایش جمعیت عنوان کرد و بیان داشت: اهدای جهیزیه و تلاش برای تسهیل ازدواج در جامعه، از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای تحقق منویات رهبری در این زمینه انجام داد؛ بنابراین لازم است که برای احیا و ترویج این سری اقدامات خیرخواهانه گام برداشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار