بسیج گزارش می‌دهد؛

مازندران،عزاخانه سالار شهیدان / از برپایی منبر در کوچه و خیابان تا روضه خوانی در بیمارستان

مردم مازندران که هرسال با آداب و رسوم‌های اصیل و خاص خود به استقبال محرم رمی رفتند امسال با شرایط کرونایی و برای حفظ سلامت عزاداران، حسینیه‌ها را به دل کوچه و خیابان‌ها بردند و هر خانه شده یک عزا خانه اباعبدالله (علیه السلام).
کد خبر: ۹۲۶۸۴۵۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، ماه محرم از راه راسید. اما مثل سال‌های قبل مراسم عزاداری فرق دارد. کرونا هم به جمع مخالفان برپایی عزاداری خیمه حسینی پیوسته، اما نمیداند مکتب حسینی تعطیل نمی‌شود، اما شیوه‌های تدریسش این بار متفاوت‌تر از سال‌های قبل است. شیوه‌هایی که حتی آن بیمارکرونایی هم توی بیمارستان، می شود یک هئیتی و در عزای سرو و سالارشهیدان اشک میریزد ، که اشک بر پسر فاطمه (سلام الله علیها) آب حیاست و اکسیر اعظم.  

مردم مازندران که هرسال با آداب و رسوم‌های اصیل و خاص خود به استقبال محرم رمی رفتند امسال با شرایط کرونایی و برای حفظ سلامت عزاداران، حسینیه‌ها را به دل کوچه و خیابان‌ها بردند و هر خانه شده یک عزا خانه اباعبدالله (علیه السلام).
 
محرم

 قرارگاهی به نام سردار دل‌ها حاج قاسم  برای اجرای طرح هر خانه یک حسینیه در مازندران و در شهر قائم شهر تشکیل شد. با اینکه ۸ ماه از شهادت علمدار جبهه مقاومت میگذرد، اما همچنان باورمان نمی‌شود و نام شهید سردار سلیمانی در دهان مان نمی‌چرخد. امسال، اولین سال محرم است که بی علمدار مراسم محرم را برپا میکنیم؛ و چه سخت بدون علمدار بودن.
 
حجت الاسلام میثم نبوی به خبرنگار بسیج می‌گوید: «با حضور ۳۰ نفر از طلاب جهادی قرارگاه حاج قاسم را تشکیل دادیم که برای اعزام  طلاب به خانه ها، بیمارستان ها، برپای منابر مجازی در شبکه‌های اموزش و پرورش آمادگی کامل داریم.»
 
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم شهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که طلاب باید برای ارتقای منابر و انتقال اندیشه‌های انقلابی به درون  لایه‌های مختلف مردم برود، ادامه میدهد: «میگویند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، کرونا ویروس این دشمن حقیر،سبب خیر شده است. ماهیت منبر در محرم امسال تغییر پیدا کرده و تحولی در طلبه‌های جهادی ما ایجاد شده است. طلبه‌هایی که تا دیروز برای ضدعفونی بیمارستان و کمک به بیماران کرونایی، لباس مدافعان سلامت پوشیده بودند در ماه محرم هم با درخواست کادر درمانی برای اقامه عزا به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند. چیزی فرق نکرده جز اینکه توحیدی کردن متن زندگی مردم با دستگاه امام حسین (علیه السلام) در حال شکل گیری است.»

چه کسی است که نداند هیئتی ها مقیدترین اقشار هستند به رعایت دستورالعمل های بهداشتی . این را می شود از برگزاری هیئت هایی که در فضای باز راه اندازی شده است دید. هیئتی طبق گفته امامش عمل می کند  و نمی گذارد حرف امامش روی زمین بماند. چه در کوچه و خیابان  باشد یا در مجلس عزا، ماسک،ضدعفونی کردن دست ها ، رعایت کردن فاصله اجتماعی ، سه گزینه ای ست که شده از اوجب واجبات.

محرم

هرکسی هم که بخواهد وارد مجلس روضه بشود، باید این سه مورد را رعایت کند. با توجه به این هزینه هیئت ها در ماه محرم امسال بخاطر توزیع ماسک ها و مواد ضدعفونی بیشتر شده، اما کار برای امام حسین(علیه السلام) لنگ نمیماند. 

بسیجیان  هیئتی شهرستان چالوس به همت مردم و خیرین 15 هزار ماسک را برای مساجد و هیئت هایی که مجلس روضه حسینی برپا کردند، تهیه و در اختیار مردم گذاشتند.

محرم

همچنین سیاهپوش کردن خانه ها و کوچه ها ، فضای شهری امسال را دوچندان  محرمی کرده است .از شهرها گرفته تا روستاهای مازندران یک پارچه رخت عزای پسرفاطمه ( سلام الله علیها) به تن کردند. این را می شود در روستای سنوا چشمه از توابع  شهرستان چالوس دید.

محرم

 اگر نگاهی به مراسم های محرم بیندازیم متوجه خواهیم شد که امسال  تفاوت محرم فقط در برگزاری مجالس عزا نیست ، بلکه امسال هر دلی برای امام غریب به تپش افتاده و میخواهد خود را به صف عزاداران حسینی برساند حتی شده با نصب یک پرچم کوچک سر در خانه یا محل کسب و کارش.

محرم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار