خبرهای داغ:
رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه فاطمه الزهرا(س) آبیک:

عزاداری امام حسین(ع) یک ملت را برای مقاصد اسلامی بسیج می کند

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه فاطمه الزهرا(س) آبیک بیان کرد: عزاداری امام حسین(ع) یک ملت را برای مقاصد اسلامی بسیج می کند.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۱۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

سکینه ربانی رابطه دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا آبیک با تسلیت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به ایام محرم بیان کرد: ایام محرم ایام تغییر مسیر زندگی است ایام گرفتن تصمیم‌های بزرگ است.

وی افزود: هیچ فرصتی بهتر و ارزشمندتر از عاشورا برای این تصمیم های بزرگ و تسویه حساب با همه تعلقات نیست و انسان کار و آرزوهایش را پشت سر بگذارد به امام حسین علیه‌السلام گره بخورد و بقیه را هم به ایشان بسپارد به خصوص چون ما تجربه احساس ها به امام حسین علیه السلام را دیده ایم باید این کار را به راحتی انجام دهیم.

ربانی خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه حماسه و شجاعت و فداکاری است. ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومت های شیطانی زد ماهی که به نظر ها در طول تاریخ راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت ماهی که شکست ابرقدرتها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند.

وی افزود: عزاداری امام حسین علیه السلام یک ملت را برای مقاصد اسلامی بسیج می کند می‌گویند مجلس عزا فقط برای ثواب بردن از گریه و غم و اندوه نیست بلکه هدف همان قضیه سیاسی است که ائمه ما در صدر اسلام نقشه‌اش را کشیدند که تا آخر باشد مقام معظم رهبری با نفی هیئت سکولار اظهار می‌کنند که هیئت ها نمی توانند سکولار باشند.

ربانی ادامه داد: ما هیئت امام حسین سکولار نداریم. هرکس به امام حسین علیه السلام علاقه مند است یعنی علاقمند به اسلام سیاسی است. اسلام مجاهدت است. اسلام مقاتله است. اسلام خون دادن است اسلام جان دادن است معنای اعتقاد به امام حسین علیه السلام این است.

وی در خاتمه متذکر شد: عزاداری و گریه بر مصیبت های امام حسین علیه السلام تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نمی باشد بلکه این عزاداری‌ها اهداف بزرگی دارند که برخی از اهداف عزاداری محرم را می‌توان اینگونه توصیف کرد تقویت روحیه استکبارستیزی بصیرت افزایی حفظ مکتب بشریت امامان تزکیه نفس معرفی اهل بیت معصوم به عنوان الگوی مسلمانان وحدت میان امت مسلمان معرفی اسلام حقیقی به جهانیان کسب معنویت و تعلیم معارف دینی اهداف والایی که اگر مسلمین به آنها توجه کنند بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را می‌توان برطرف کرد.

 

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار