حجت الاسلام ترابی در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت ربیع میبد:

حضرت علی اصغر سند مظلومیت امام حسین (ع)

همزمان با عاشورای حسینی حجت الاسلام داوود ترابی در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت ربیع حوزه فاطمه الزهراء (س) میبد به بیان مصائب و مظلومیت امام حسین و حضرت علی اصغر علیهم السلام پرداخت.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۰۳
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام ترابی در ابتدا با اشاره به عطش امام حسین علیه السلام در روز عاشورا گفت: مصیبت عطش امام حسین علیه السلام بزرگترین مصائب است، زیرا جبرئیل هم وقتی برای حضرت آدم علیه السلام روضه می‌خواند، به مصیبت عطش اشاره می‌کند و می‌گوید: این فرزند تو در محاصرة آب قرار می‌گیرد آن قدر تشنگی برایش غلبه می‌کند که آسمان در نگاهش تیره و غبارآلود می‌شود و وقتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) ظهور می‌کنند، تکیه به دیوار کعبه می‌دهند و یکی از جملاتش این است: «الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا»، مردم عالم! من آن کسی هستم که جَدِّ مرا با لب تشنه بین دو نهر آب سر بریدند.
حجت الاسلام ترابی در ادامه وقایع روز عاشورا را یاد آور شد و گفت: حضرت علی اصغر، بزرگترین سند مظلومیت امام حسین علیه السلام می‌باشد چرا که شهادت علی اصغر (س) اوج رذالت، بی رحمی و قساوت سپاه باطل را نشان می‌داد.
وی تاکید کرد: خیلی از مواقع علماء و بزرگان ما برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها متوسل به روضه حضرت علی اصغر علیه السلام می‌شدند و می‌فرمودند: تنها شهیدی که امام حسین علیه السلام بر او نماز خواند و او را دفن کرد حضرت علی اصغر علیه السلام می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار