حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر :

قیام 17شهریور آغاز شعله های سوزاننده ی رژیم طاغوت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: قیام خونین 17شهریور آغاز شعله هایی سوزاننده ی رژیم طاغوت بود.
کد خبر: ۹۲۷۳۰۸۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در جمع مدیران و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، با تسلیت ایام اسارت آل الله و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 17شهریور در میدان شهدا(ژاله تهران)، گفت: در ایام اسارت اهلبیت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بعد از واقعه عاشورا قرار داریم که حزن آلودترین ایام برای خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: داغ اسارت خاندان پیامبر از شهادت امام و یاران باوفایش در عاشورا سنگین تر است و روایت است که امام زمان (عج) مصیبت های عمه گرانقدرشان حضرت زینب سلام الله علیها را بزرگ ترین مصیبت ها بیان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 17 شهریور، اظهار کرد: قیام خونین 17 شهریور آغاز شعله های سوزاننده رژیم طاغوت بود.

وی افزود: شاه مجبور شد از ابتدای شهریور تا آخرین روزهایی که در دیماه در کشور بود  4نخست وزیر و کابینه عوض کند، اما همه این کارها نتوانست سیل خروشان مردم به رهبری حضرت امام(ره) را مهار سازد و سرانجام انقلاب اسلامی در 22بهمن 1357 به پیروزی رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با مشاهده اوضاع بحرانی رژیم شاه بعد از قیام خونین مردم در 17شهریور به صورت مستقیم وارد میدان شدند و دستور برخورد خشن تر با مردم را دادند،اما شکل گیری حکومت های نظامی هم نتوانست حرکت معجزه آسای انقلاب اسلامی را کنترل سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به وقایع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از 17شهریور تا 22 بهمن 1357، تصریح کرد: اتفاقات سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی با حرکت خروشان مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) یک اقدام معجزه آسا بود.

وی، با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین 17شهریور را از  ایام الله دانست که باید همواره زنده نگهداشته شود و تأکید کرد: نسل جوان  با باید نسبت به تاریخ معاصر و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از پیش آگاه شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار